Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering til udlandet som privatperson

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Efter at have søgt rundt på jeres forum har jeg besluttet mig for at starte min egen tråd.

Jeg står i den situation at jeg er i Finland og optræder som cirkusartist på en turné. Jeg skal fakturere min arbejdsgiver, som har firma i Finland, men jeg har ikke selv firma i Danmark. Altså skal jeg fakturere som privatperson. Så vidt jeg ved skal jeg bare angive indkomsten som b-indkomst i min selvangivelse, men jeg er usikker på hvordan jeg skal skrive fakturaen? Der skal vist cpr-nummer på istedet for cvr-nummer, men fungerer det også til udlandet?

Jeg har planer om at starte egen virksomhed i slutningen af måneden, men i Tyskland da jeg flytter til Leipzig. Jeg vil derfor helst ordne denne her handel uden at oprette mig som firma i Danmark.

Håber nogle af jer kender til dette, det er noget af en jungle at finde faktura-skabeloner og læse regler.

Med venlig hilsen

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jongloer:
hvordan jeg skal skrive fakturaen? Der skal vist cpr-nummer på istedet for cvr-nummer, men fungerer det også til udlandet?
du skal opgive dit navn, adresse og fødselsdato/år da udlandet - formentlig som i DK skal indberette på de oplysninger - her i Finland (du kan godt skrive CPR også men det tror jeg ikke de kan bruge til spor)

du skal opgive beløbet i rubrik 15 - og det er i øvrigt ikke vigtigt med skabelon - skriv hvad det drejer sig om , beløb og så de med navn, adresse og fødselsdata

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er om det er så enkelt. Arbejdet udføres i Finland og kræver formrntligt registrering i Finland. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mente at huske - men nogen år siden - en tysk instruktørmedhjælper i DK til dansk film optagelse og skats svar skriftligt, at han skulle betales med angivelse af hans navn og kryds i - ikke CPR og så navn, adresse og fødselsdata - og det var jo en tysker der var i DK i nogle ure på projektet-  som jeg synes mindede om trådstarter i Finaland 

vil du mene den tyske hjælper skulle ha været registreret i DK for sådan en - tror jeg 4 ugers indsats?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man tager udgangspunkt i de nugældende regler skal der uden tvivl ske registrering af udenlandsk arbejdskraft. I Danmark risikerer hvervsgiver ganske store bøder, hvis man ikke har tjekket at arbejdskraften er registreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Hvis man tager udgangspunkt i de nugældende regler skal der uden tvivl ske registrering af udenlandsk arbejdskraft. I Danmark risikerer hvervsgiver ganske store bøder, hvis man ikke har tjekket at arbejdskraften er registreret.

nyttig viden - altså - kommer en udlænding og arbejde I danmark i kort tid, så skal denne registreres

virker beskrevet her - tak http://loenguiden.dk/personale-udenlandsk-arbejdskraft.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ophold i længere tid så cpr-nummer hos kommunen. Kortere tid - som dit eksempel - eller sæsonarbejde så er det hos SKAT at man skal bede om et kildeskattenummer. Alm løntræk efter skattekort. Om der så er tale om skattepligt afhænger så af den enkeltes egne forhold.

Hvis udenlandsk virksomhed udfører arbejde DK så registrering i RUT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Ophold i længere tid så cpr-nummer hos kommunen. Kortere tid - som dit eksempel - eller sæsonarbejde så er det hos SKAT at man skal bede om et kildeskattenummer. Alm løntræk efter skattekort. Om der så er tale om skattepligt afhænger så af den enkeltes egne forhold.

Hvis udenlandsk virksomhed udfører arbejde DK så registrering i RUT.

SUPER tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)