Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genforhandling af pris med nærig kunde

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg vil gerne have lidt råd omkring hvordan jeg håndterer en situation omkring en kunde; faktisk den første kunde jeg fik som selvstændig udvikler for over et år siden.

Sagen er, at vi dengang forhandlede en absurd lavpris på mine timer, da de havde haft issues med leverandører der ikke kunne deres kram tidligere. Aftalen var, at vi efter 3 mdr skulle finde en mere rimelig prisniveau. Når de 3 mdr så var oppe, kom der så mange årsager til at prisen ikke kunne forhøjes. Blandt andet var der bare ikke penge nok, og at hvis jeg skulle have det rimelige belønning, at projektet vil skulle lukkes ned, samt at de ikke mente jeg havde nok forstand på deres forretning til at det kunne betale sig. Når den situation ændrede sig, ville de gerne giv mig en fair timepris. Op til flere gange har jeg været ind og prøve at tale med dem om det, men der er ikke skete noget.

For nogle måneder siden, da en af deres andre udviklere holdt op, hyrede de så en jeg kender. Til ca 3 gange min timepris. Manden har væsentligt mindre erfaring end mig selv, både som udvikler generelt, og i firmaets forretning.

Så jeg er nået dertil nu, hvor jeg ikke mener jeg skal diskutere min timepris med dem. Jeg mener at jeg skal konstatere prisen, og de må enten tage det, eller lad vær og finde en ny mand som skal sætte sig ind i mit arbejde. Mit problem er at jeg pt ikke har andre faste kunder. Og regningerne skal jo betales.

Der er ingen aftale eller kontrakt skrevet mellem os der længere gælder, så jeg er umiddelbart ikke forpligtet til at beholde den nuværende pris.

Hvad synes i? Vil det være passende at skrive det i en mail til dem? Hvordan vil i håndtere situationen?

Tilmeldt 7. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør som du havde gjort, hvis du var fastansat. Find nogen, der vil betale dig, hvad du er værd, og smut fra den her kunde, når du ved, at du har noget bedre.

Held og lykke!

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har de betalt hvad de skylder dig ?. Og begynd straks at finde nogle nye kunder så du ikke er afhængig af dem længere for så er det jo langt nemmere at skifte dem ud hvis de ikke vil betale prisen. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Skriv en pæn mail til dem hvor du fastsætter en fair pris fremover.

Alle seriøse firmaer vil kunne forstå en saglig argumentation - og hvis de alligevel ikke kan, så er det bedre at slippe dem.

Fra Tommerup
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 107
Fra  Agil Media DK Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Michael - start med å skaffe nye kunder hurtigst mulig, slik at du ikke er låst til denne ene kunden. Etter at du har skaffet nye kunder, kan du diskutere pris igjen.

Oversettelse dansk til norsk | Norske tekster | Research på norske søkeord

Norske tekster

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke får gjort noget ved det nu, begraver du dig bare dybere og dybere i regninger der skal betales - og argumenterne for at du skal gå til en alt for lav løn, vil pludselig være rationelle.

Skriv til dem, som folk skriver herover, at du skal have en fair timepris fremover.

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarene folks. 

Jeg skrev til dem i går og fastsatte en mere passende (dog alligevel billig for en software ingeniør med 8 års professionel erfaring) pris.

De har nu indkaldte mig til møde for at 'afstemme forventninger til fremtiden'. Med lidt held er de til at have med at gøre. Og det burde de... de finder ikke en billig mand der kan levere den vare de vil have (temmelig komplekst), og det vil tage lang tid for en anden at sætte sig ind i og forstå hvad jeg har bygget op over det sidste år.

Jeg synes det er trist at man skal være ude i nærmest at tvinge en ansvarlige løn ud af ens kunder.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første synes jeg ikke, du skulle skrive om nærige kunder i dette forum, idet kunden kunne genkende dig ud fra beskrivelsen, og det er uheldigt.

For det andet er der altid nogen, der vil betale prisen, hvis du er dygtig, venlig og fleksibel. Så hvis de ikke vil betale en rimelig pris, må du bare droppe dem. Det kan være en befrielse, for det er surt igen og igen at yde en kunde ekstra service, og når så prisen stiger til et nogenlunde rimeligt niveau, mener kunden alligevel ikke, der er råd. Det kommer til at fylde uforholdsmæssigt meget i hovedet og ødelægger arbejdsglæden. Sæt pris på dig selv, så finder du kunder, der også sætter pris på dig. :)

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)