Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken siger nej til overdragelse af erhvervs konto !

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg har købt et ApS firma så står jeg som ejer og direktør, firma har 2 konti i Jyskebank ... tilfældigt er jeg  selv en private kunde i jyskeBank fra 2006.

(ingen kassekredit eller gæld eller kreditkort i jyske bank i private og i erhvervs konti) 

jeg er registreret i RKI pga. Sag mod danskebank fra 2008.

jyskebank vil ikke "oprette" erhvervs konto til mig Pga. Danske bank sag. 

Så lige nu har jeg et firma med to konti i jyske bank og jeg selv som ejer og direktør har ikke afgang til konti ! 

Det sjov er at jeg selv er en direkør fra juni.15 i andet ApS firma som har konto i danske bank og jeg fulmagtig i konto og har dankort fra danskebank fra august.15!!

mit spørgsmål er : må jyske bank forstyrre  firmaet drift og aktiviteter pga. Direktør skift ?? Er der noget lovgivning om dette ? Hvor kan jeg klag Over det ?

mange tak :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Diab:
mit spørgsmål er : må jyske bank forstyrre  firmaet drift og aktiviteter pga. Direktør skift ?? Er der noget lovgivning om dette ? Hvor kan jeg klag Over det ?

 

Banken har til enhver tid ret til at opsige samarbejdet med dit firmaet og evt også dit private angegement med banken.  Så forstår ikke rigtigt hvad det er du vil klage over? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Diab:

må jyske bank forstyrre  firmaet drift og aktiviteter pga. Direktør skift ?? Er der noget lovgivning om dette ? Hvor kan jeg klag Over det ?

ja banker må selv bestemme hvem de vil handle med og må gerne sige en konto op. Der kan være special aftaler men generelt kan konti opsiges mere eller mindre fra dag til dag. Det er ikke så usædvanligt, at banker ikke vil oprette konti til folk der har RKI medlemskab

Enten må du ha OK fra Jyske trods RKI eller flytte til en anden bank - Danske som jo åbenbart  godt vil trods sagen var med dem. Du kan ikke drive selskabet uden en erhvervskonto helt enkelt - så du SKAL ha den løst på den ene eller anden måde og der er ingen der kan tvinge banker. Det er altid sådan, at inden man stifter og inden man køber, så bør man checke, at man kan få accept i en bank - helt specielt hvis man er i RKI

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er altid sådan, at inden man stifter og inden man køber, så bør man checke, at man kan få accept i en bank - helt specielt hvis man er i RKI

Det interessante er om en bank virkelig kan blokere for adgang til konti der allerede findes i et igangværende selskab? Alternativt så må banken som du er inde på opsige kundeforholdet? Selv tror jeg at man kan gøre banken erstatningsansvarlige overfor selskabet, hvis en sådan blokering medfører tab for selskabet. Det er trods alt en selvstændig juridisk enhed.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Banker kan som alle andre virksomheder selv vælge hvem de vil handle med, sådan er det og sådan bør det også være. Ingen af os andre ville bryde os om at blive pålagt visse kunder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Det er altid sådan, at inden man stifter og inden man køber, så bør man checke, at man kan få accept i en bank - helt specielt hvis man er i RKI

Det interessante er om en bank virkelig kan blokere for adgang til konti der allerede findes i et igangværende selskab? Alternativt så må banken som du er inde på opsige kundeforholdet? Selv tror jeg at man kan gøre banken erstatningsansvarlige overfor selskabet, hvis en sådan blokering medfører tab for selskabet. Det er trods alt en selvstændig juridisk enhed.

Mit gæt er at banken ikke som sådan har tænkt en langsigtet blokering - men som du jo selv skriver, de kan bare opsige kontoen. At de ikke gør det er vel i håb om at der findes en anden løsning - 
OM de må formene adgang til eksisterende kan afhænge af, om der er sat en person på som adgang og ikke bare sat - selskabets ledelse
Der kan jo sagtens være tale om, at der ved indgåelsen af kontoaftale er givet personlig kaution fra den tidligere direktør (ret sikkert) og så skal de lige sikre, at han stadigt er med på kaution (næppe) og så følger givet opsigelse - da kautionesforpligtelsen nok kan være en del af hele aftalen

Jeg TROR det er midt i en fase det som beskrives

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)