Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmeside – Phoner/Sælger går ”amok”

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner, her en lille historie fra det virkelige liv.

Om hvordan man ikke sælger et mindre godt produkt.. En af vores iværksættere, som har selvstændigt kontor i Topvirk huset, blev forleden dag ringet op af en smart sælger og samtalen forløb nogenlunde sådan her:

-          Sælger:Hej. Jeg ringer for (et unavngivet webbureau i Aarhus) vi har et super godt tilbud på hjemmesider, og jeg kan se du endnu ikke har én, men vi kan lave den for dig gratis”

(OBS! Vores iværksætter har ikke en hj.side endnu, men skal have lavet én visitkort hj.side af Topvirk – når hun siger Go, derfor ved hun godt hvad den koster, men beslutter sig for at høre tilbuddet..)

-          Iværksætter:Ok, gratis.. Det var ikke meget, er det en hjemmeside med det hele?..”

-          Sælger:Ja, ja den har det hele, og når den er færdig så har du en hjemmeside til omkring 20.000kr.”

-          Iværksætter: ”Og det koster ikke noget..?”

-          Sælger: ”Øhh, nej.. Jo altså.. Den koster 500 kr. pr måned i abonnement, som løber i 2 år”

-          Iværksætter:500 kroner, det er da helt vildt. Så er den da også betalt - Inden der er gået et år så vil den jo have kostet meget mere end hvad jeg kan få den lavet til andre steder..?”

-          Sælger: ”Det kan da også være fuldstændigt lige meget hvad du synes!! Der er så mange andre der er vilde efter vores tilbud på hj.sider...” Og røret bliver smidt på i vrede af sælgeren.

Vores iværksætter er fuldstændigt chokeret ovenpå denne samtale.

 

Jeg er selv stødt på flere nystartede webshop ejere, der har betalt alt fra 5000-12.000 kr. for en webshop, ja det er billigt – lige indtil de skal betale det månedlige abonnement på kr. 1000,-.

Det samme har jeg oplevet mht. til almindelige hjemmesider. Her er jeg ofte stødt på folk der har fået en ”gratis” hjemmeside, med et månedligt abonnement på 400-600 kr. ofte med en bindingsperiode på minimum 2-3 år. Dvs. kostprisen bliver hurtigt høj.

Her er et par eksempel taget fra den virkelige verden:

Hjemmeside – ”Gratis” og 395,- kr. pr. måned, med en bindingsperiode på to år. (Faktisk pris kr. 9.480,00,-).

Webshop – Kostpris kr. 5000,- derefter 1000 kr. pr. måned, (1 år kostpris kr. 17.000,-).

 

Fortjenesten bliver hurtigt ædt op af dyre abonnementer. Heldigvis er der masser af mere gennemsigtige og reelle webbureauer som sælger webshops og hjemmesider.

Så pas lidt for ivrige sælgere, der lover lidt mere end de kan holde. 

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen

Jeg vil gerne supplerer din historie med en sjov/underlig oplevelse jeg havde forleden, angiveligt fra samme webbureau. 

Jeg blev kontaktet af sælger pr. telefon, som sagde at jeg var særligt udvalg til dette helt specielle tilbud. Da jeg endelig kom til orde og forklarede hende at vi hos ErhvervsHjemmesider.dk altså et konkurrerende webbureau var hendes indskydelse ":Nåårhm, ja, I skal vel også bruge en hjemmeside der kan sælge jeres ydelser". 

Intet er gratis i denne verden :-) 

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

He he, ja det lyder meget bekendt. Kunne nemt være den samme

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev også engang kontaktet af et firma der ville lave en gratis hjemmeside, hvis de måtte bruge den som reference.

Jeg blev lidt nysgerrig og tog et møde med dem. Havde dog forberedet en del kritiske spørgsmål og læst om dem på trustpilot.

Til mødet bliver jeg igen præsenteret for ideen om en gratis side. Og sælger siger flere gange at alt er inkluderet og at jeg ejer alt indholdet bag efter.

Først da jeg spørger direkte ind til betaling siger han at der jo er et abonnement på xx kroner om måneden ( tror at det var omkring 1000)

Som en ekstra lille detalje til historien:

jeg spørger om man ikke kan købe hjemmesiden i stedet for at betale abonnement. Det kan man og han undersøger prisen. (det blev omkring 10.000)

Så tager han fandme sin lommeregner op, trykker nogle tal ind, tænker lidt og siger: "Her er det faktisk nok billigere for dig at købe hjemmesiden"

Wow. Virkelig?

Det skal siges at jeg ikke valgte dem hehe

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hey Steen,

Det kan også være at vedkommende er en dygtig medarbejder og går målrettet efter stregen for at tjene en løn på over 100.000 eller en super sælger som ikke sælger under 2-3 møder/produktsalg i timen.

Jeg syntes at han gøre det rigtige og hvis du ser sjove amerkanske sælger film, så kan du se denne klip på Glen Garry Ross med Alpacino.

A - Always

B -  Be

C - Closing

Det kan være at vedkommendes kollega før med 1-2 salg og supersælgeren har travlt med at hive de sidste aftaler i hus, så firmaet & konsulenterne kan tjene penge.

Jeg syntes at han gøre det rigtige og jeg har selv lukket kassen ved disse typer af aftaler, og det er ikke bare tit, men altid WIN WIN forretning for alle partere.

Hvis der sidder nogle dygtige sælger hos jer, som mangler at komme i gang eller har behov for ringe emner til at søge kunder, tilbyder mit koncept mødebooking, salgstræning og daglig opdaterede ringe emner.

Skriv PM

Roberto

Anonyum

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Amen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)