Hej Aminoer Har en erhvervs kunde der ikke har betalt en regning som er temmelig gammel. Har kontaktet vedkommende på mail og tlf uden held. Så næste skridt er inkasso. Men skal jeg ikke sende en varsel om dette inden? Og skal det ikke være med alm. Post. Har pt ikke prøvet at kontakte kunden pr brev. Mvh Lasse |
Hej Lasse
Du skal sende en skrivelse til ham, og oplyse, at hvis han ikke betaler inden 10 dage fra dato, så tages sagen til inkasso. Du kan i øvrigt tage en rykkergebyr på 100 kr. 3 gange med 10 dages mellemrum. Du kan derudover tage et inkassogebyr på 100 kr. og da der er tale om en erhvervskunde kan du tage etk ompensationsbeløb på kr. 310.
Debitorer skal altid have et 10 dages varsel inden sagen sendes til inkasso eller for den sags skyld indbringes for retten.
Husk i øvrigt at krav forældes på 3 år fra det forfaldt til betaling, så inden du sender den til inkasso, er det nok relevant at undersøge, om kravet er forældet.
Jeg har et advokatkontor, så hvis du vil have mig til at tage kravet til inkasso, så kan du blot skrive til rws@advokatkontoretrws.dk. Men som sagt start med at sende en 10 dages påkravsskrivelse.
Held og lykke
Mvh. Rikke