Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ny radio kanal????

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere.

Jeg er ikke så "kendt" herinde, og har kun brugt hjemmesiden få gange. Nu er jeg vendt tilbage, fordi jeg har fået en ide, dog ved jeg ikke om det er en ide som er "mulig" hvis man kan sige det på den måde. Jeg har altid haft lidt af en iværksætter gemt i mig, og her på det seneste, er jeg begyndt at interessere mig rigtig meget for det. Jeg tænker tit på nye ideer osv. Nu har jeg tænkt på noget. Jeg vil lave en radio-"kanal", hvor musikken primært er rap. Jeg synes personligt at denne musik genre er fantastisk, dog synes jeg ikke der bliver sendt meget af det på de nuværende radiokanaler. Jeg er blevet inspireret af en radio kanal i USA, som primært sender rap musik, og nyheder om de kendte "rap-ikoner". Dog er jeg i tvivl om det er noget, som kan blive en realitet. Jeg er sikker på at folk vil finde musikken interessant, da jeg ved at målgruppen jeg går efter at ramme, netop lytter til denne slags musik. (Primært fra 15 år, og måske op omkring de 30). Min ide er egentlig kommet af, at jeg tit selv kører i bil, og ofte kommer der musik som ikke rigtig siger mig så meget, da det ikke altid er "den" type musik jeg lytter til. 

Vil rigtig gerne hører noget feedback, og hører hvad folk umiddelbart tænker om dette. Husk på at dette er for at nå ud til de unge. Jeg ved at de netop ikke lytter særlig meget til radio, men måske dette rent faktisk kan få dem til det???

Venlig hilsen 

Charlotte

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du som lokalradio eller landsdækkende ? - Landsdækkende er rigtig dyrt.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

For en alm radio koster en sendetilladelse efter hvor mange mulige lyttere du kan have, altså hvor stort et område du dækker, så det bliver en dyr nice hvis du samtidigt kun rammer 15-30 årige med en bestemt musik smag. Men sendeudstyret er ikke så dyrt igen.

Det samme er delvist gældende på DAB, plus her skal du betale for at leje dig ind på sendeudstyr.

Internetradio er nemmere, for her betaler du efter hvor mange faktiske lyttere du har, og det er nemt at måle i streaming softwaren. Desværre kommer du så ikke rigtigt ud i bilerne :(

Fælles for alle platformene er at du skal betale koda for alt musikken du spiller.

Men det hele skal jo ikke handle om udgifterne ! 

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på at producere podcasts, altså du producere udsendelser af fx. en times varighed, som folk så downloader eller streamer fra din hjemmeside, evt. med tilhørende App til mobiler, så vil det virke i bilerne også.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at starte med netradio.

For eksempel shoutcast. Googlede en tilfældig udbyder her i DK: http://www.megahost.dk/shoutcast.php

Alternativt, hvis man selv sidder på en meget FED forbindelse, kan man lave radio på sin egen computer, hvor der er installeret shoutcast server software: http://www.shoutcast.com/broadcastnow 

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)