Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foredrag baseret på bøger, uden personlig uddannelse indenfor branchen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 

Jeg overvejer at holde foredrag for div. uddannelsesinstitutioner om medicinal branchen. 

Da jeg ikke har en uddannelse indenfor området, ville jeg gerne høre jeres mening om hvor holdbar sådan en ide er. 

Det skal ikke være for medicin studerende, men nærmere business relaterede uddannelser. 

Nu kommer så mit spørgsmål, som egentligt er todelt 

1. Er det lovligt at citere og basere et fordrag på andres forskning og bøger, hvis man husker at kreditere forfatteren?
2. Kan I se nogle umiddelbare ulemper? Jeg er godt klar over, at det kan blive problematisk hvis jeg får teoretiske spørgsmål som går udover den viden jeg har erhvervet mig gennem læsning, men dette tror jeg godt at jeg kan retfærdiggøre. 

Håber ikke at jeg har brudt nogle "forum regler", da dette er mit første indlæg

På forhånd tak, og fortsat god mandag. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vend den om ville du selv hyrer en, der ingen viden eller decideret uddannelse har inden for det de fortæller om og blot baserer det de siger på noget andre har sagt/skrevet ?.

Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god pointe du har!

Og normalt ville jeg give dig ret, men ideen er at det skal foregå på et relativt lavt niveau. Jeg vil påpege problemer i samfundet, men ikke analysere dem. Jeg vil skabe nysgerrighed, og ikke tilfredsstille den. Det er et af de emner hvor der hverken er forkert eller rigtigt, hvorfor jeg burde holde mig fra at lave en endelig vurdering, men i stedet informere de unge om at disse ting altså foregår, og at man skal tænke sig om, inden man springer på pille-vognen. 
(Kernen af foredraget skal være i samme stil som Peter Gøtzsche's bog, "Dødelig medicin og organiseret kriminalitet", som stiller spørgsmål ved medicinalindustrien.)

Hvis jeg blev antastet af mig selv med sådan et tilbud, ville jeg lave en hurtig cost/benefit i hovedet, hvor manglende erfaring vejes mod hvor relevant og nødvendigt emnet virker. 

Desuden er der 100% belæg for mine statements, da de bøger jeg bruger selv refererer til den originale kilde. Egentlig kunne jeg selv tolke ud fra den originale kilde, og på den måde formidle min "egen" viden. 

Det handler vel mest om at få foden ind og gode referencer undervejs, så tænker at starte med mit gamle gymnasie. Her kender de mig, så der har jeg nok en stor chance. Så kan jeg jo bare gøre det gratis, hvis de vil give mig en udtalelse til gengæld. 

Hvad tænkes der? Jo mere jeg skydes ned, jo mere forberedt vil jeg være, så kom endelig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Korsbæk:
Det handler vel mest om at få foden ind og gode referencer undervejs, så tænker at starte med mit gamle gymnasie. Her kender de mig, så der har jeg nok en stor chance. Så kan jeg jo bare gøre det gratis, hvis de vil give mig en udtalelse til gengæld. 
go for it - opbyg noget foredrags erfaring via gymnasier o.l. gratis i starten - Det kan jo ikke koste dig det store andet end arbejdet med at sætte det op, og der er jo masser af ikke uddannende som holder foredrag om mad, helse, mental tilstand osv - Det er bare at gå igang

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)