Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet enkeltmandsvirksomhed med lav indkomst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Så her jeg fået erhvervet mig et CVR. nr. til min nye enkeltmandsvirksomhed.

Da jeg ikke forventer, at der vil være den store omsætning i det første år (2016), under kr. 5.000, vil jeg høre efter hvordan jeg skal indberette det til SKAT. SKAT kræver jo at man forskudsregistrere sig med et forventet overskud af virksomheden når man har fået CVR. nr..

Hvilken rubrik skal jeg indberette min forventelige "indkomst" i?.

Skal jeg inde i min skattemappe ind under "Nystartet virksomhed" og indberette i nogle af disse felter?

Mvh.

Søren N

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

du behøver ikke at foretage dig noget.

næste år laver du bare din årsopgørelse, som bliver "udvidet" - hvor du indtaster din virksomheds resultat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - du vil fremover få udvidet selvangivelse - og jep ind som du beskriver det - så vil du sikkert kunne se felt 211 i forskud som du skriver et lille tal ind i - du kan skrive alt fra de 5000 du venter i OVERSKUD - eller du kan skrive underskud i - tror jeg 212 hvis det kan være tilfældet - eller du kan skrive nogle få kroner for at vise du har været opmærksom.

Du kan så inden 31/12 lige regne overskud ud og frivilligt betale ca 43% af det ind til skat, så er du dækket

vh John Hannover (meget mere om enkeltmand i min bog her) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.

Men det er fordi SKAT skriver, at man skal oplyse et forventeligt overskud når virksomheden starter og skriver jeg det ikke ind i år, vil de, som jeg læser det, fastsætte et overskud. Det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i.

I år, 2015, forventer jeg intet overskud. Kan jeg så vente til årsopgørelsen 2016 med at inberette "overskud" for 2015?. Og som John skriver det i de oplyste rubrikker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Nielsen:

Men det er fordi SKAT skriver, at man skal oplyse et forventeligt overskud når virksomheden starter og skriver jeg det ikke ind i år, vil de, som jeg læser det, fastsætte et overskud. Det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i.

I år, 2015, forventer jeg intet overskud. Kan jeg så vente til årsopgørelsen 2016 med at inberette "overskud" for 2015?. Og som John skriver det i de oplyste rubrikker.

korrekt - og nej du kan ikke indberette 2015 i 2016 - men i årsopgørelsen for 2015 kan du gøre det - men bare skriv som foreslået 1 krone eller 100 kr i resultat, så har du vist skat, at du har været opmærksom på, at du skal forskudsregistrere

Et 0 burde gøre det sammen, men skriv et par kr for at være sikker på de registrerer du har været der

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)