Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til appide, kan det lade sig gøre ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Håber i vil give jer tid til at hjælpe os med jeres viden og kendskab.Big Smile

Vi er tre samarbejdspartnere der alle er uddannet samt arbejder med sundhed til dagligt.

Vi ser i vores branche, at der er flere i sundhedssektoren der står uden arbejde. Jeg kom derfor med den ide at vi kunne udvikle en app, der lancere kostplaner til billige penge. Fremfor det som vi normalt tilbyder vores klienter med hele pakken! - Altså vejledning af psykologiske og sociale faktorer.

Folk vil gerne nu til dags tabe sig og ændre livsstil. De vil dog hverken betale eller tage sig den tid det kræver for at kigge indad og erkende at de processer der tager tid.

Uden at gå i detaljer, skal modulet / app man henter, derfor kunne tilbyde folk en måde at forbedre deres livsstil, med enkelte tiltag, i form af kostplaner der kan hentes og bruges af alle slags mennesker, til vægttab, vægtøgning osv.

Da vi allesammen har Uddannelse og baggrund indenfor sundhed. Er det vigtigt for os at det ikke bare er noget der bliver sammensat, men at der er evidens for det man vil finde på appen. 

Vi har været ude og hente flere tilbud ind på omkring 90.000 kr 

Spørgsmålet til jer lyder! -

Kan i se nogle problemer med ideen?

Har i nogle erfaringer med markedet for apps?

Kan der overhovedet hives noget penge ind via en app, til at man kan få de knap 100.000 kr tilbage eller ser i nogle løsninger der vil fungere bedre eller være mere optimale, samt ting der måske skal tænkes over ?

Mvh Troels

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels,

Først og fremmest så vil jeg nævne at der er mange andre spillere inden for dette marked, blandt andet madlog.dk. Dette er faktisk godt at I har konkurrenter, da dette viser at der er et marked for jeres ide :). En af jeres store styrker i forhold til de andre konkurrenter på markedet er at I alle har en baggrund indenfor sundhed, hvilket kun kan være med til at forbedre kvaliteten af jeres kommende app.

Med hensyn til om der kan hives penge ind til udvikling af jeres app, afhænger dette meget af hvordan jeres forretnings model er bygget op. Men jeg kan dog nævne at firmaet bag madlog i 2015 havde en omsætning på ca. 5 millioner kr. Så mon ikke det er muligt at dække de 90.000kr, det kommer til at koste at bygge jeres app :) ... Noget lidt andet er at for et stykke tid siden læste jeg her på amino om en bruger, der sparede 5.000kr på en halv time ved at modtage flere forskellige tilbud, dette er også gældende inden for app udviklings verdenen, hvis I er interesseret i det vil jeg gerne give et uforpligtende tilbud på hvad vi kan lave jeres app til :)

Held og lykke med projektet :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Troels

Lad mig lige starte med at give Kevin ret - I skal indhente flere tilbud, når det så er sagt så skal I også kigge på jeres Process

At lave en fuldt færdig kravspec og gå ud og få et tilbud på omkring 90.000 er sjældent vejen frem. 

Det første i skal finde ud af er hvad jeres forretningsmodel er, kig evt på konkurenterne og find ud af hvordan de tjener penge, og beslut jer så for hvordan I vil gøre - Skal i ud og søge funding er det noget af det allerførste de vil spørge til.

Det næste I så skal få lavet er nogle tegninger/designs der viser funktionaliteten i jeres APP, s kan tage med ud til nogle potentielle kunder, og få deres tilbagemelding - lav så en første minimal udgave af jeres app og få den testet, få noget feedback og udvikl den så videre derfra.

Lad være med at starte med at gå "all-in" og udviklet en "færdig app" til 90.000, eller hvad det er i har fået et tilbud på - I risikerer bare at få udviklet noget som der ikke er noget marked for - så er det jo bedre at komme ud med lidt mindre og så stadig have penge til at få rettet løsningen til. 

Anywa, så held og lykke med jeres Projekt

//Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)