Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lageroptælling med håndscanning af stregkoder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle oprette spørgsmålet her eller i "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. ", men her kommer spørgsmålet:

Vi har ca. 20.000 varer i butikken som vi skal lave en lagerstatus for. Vort kasseterminalsystems software er udviklet af en landsbytosse og kan derfor ikke bruges til noget som helst. Hvis jeg er heldig, kan jeg udtrække en rapport med alle varer og lægge stregkoden ind i et Excel-ark.

Hvordan bipper vi en vare, så der bliver sat et kryds i kolonnen ved siden af stregkoden - dog gerne således, at hvis der er to eller tre styk på lager, så sættes krydserne i de følgende kolonner. Det må, set med mine briller, være den simplest mulige måde. At der bliver en del databehandling efterfølgende, må vi leve med.

Hvad koster den simplest anvendelige håndscanner, der kan klare det? Og hvordan får vi den til at kommunikere trådløst med enten en stationær PC eller en bærbar Mac?

P.S. Ja, jeg har spurgt om det samme for et par år siden (http://www.amino.dk/forums/t/199355.aspx?PageIndex=1), men at genlæse tråden fortæller mig ikke noget. Det ser ud som om nogen hjalp mig med eet eller andet der virkede, men da tråden er hakket i stykker, da min daværende profil er slettet.

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KlaMus,

var det en ide at lave en app, og sammenkoble den med jeres nuværende software og muligvis ligeledes jeres økonomi system :) ?

på denne måde sparer i udgifterne til en håndscanner og kan bruge samme system til næste gang, I skal lave en lageroptælling :) ?

hvis dette lyder interesant er du meget velkommen til at skrive eller ringe :)

Med venlig hilsen,

Kevin Voss Sjøbeck
Partner
Mobil: (+45) 23967784
Email: kvs@kxt.dk
Web: kxt.dk

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken database ligger dit varekartotek i, og har du stregkoder til alle dine varer.

Jeg har trådløse scannere, og laver software til ind scanning, så du er velkommen til at kontakte mig på mail: spr@sr-trade.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Krydser i kolonner? Med 20.000 varenumre, som du bagefter skal gennemgå?

Det du skal bruge er et script, der tager to input som du præsenterer:

1. Varens stregkode (som du scanner med en håndscanner)

2. Stykantal på lageret (som du indtaster)

Og smider det ind i en database. Du kan eventuelt lave det med et lookup i en eksisterende database som du danner på baggrund af et udtræk fra jeres kassesystem.

På den måde kan det nemt gøres. Håndscanneren kobles til en laptop via USB, og med laptop+scanner i hånden går du så i gang med at:

- Scanne en vare

- Indtaste antallet (i en dialog-boks der popper up, kan programmeres i Excel)

Jeg ved ikke hvad scanneren koster, men at få lavet ovenstående i Excel tager under 3 timer. Jeg er ikke selv den rette at få til at lave det, men der findes flere på Amino der kan løse det. Et bud kunne evt. være Jørgen Kirkegaard fra DataKons (han svarer tit på indlæg herinde), men lav evt. en opgave i Amino Freelancer.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

KevinSj:
var det en ide at lave en app, og sammenkoble den med jeres nuværende software og muligvis ligeledes jeres økonomi system :) ?
Som jeg skrev, er nuværende software lavet af en en som forlængst selv har mistet kontrollen over systemet, så enhver tanke om at bruge det som base for noget som helst, er udelukket. Vort »økonomisystem« er en oldgammel C5 version 2.10, så dét er også udelukket.
spr:
Hvilken database ligger dit varekartotek i, og har du stregkoder til alle dine varer.

Igen: Terminalsystemet er udviklet fra scratch og fungerer kun nødtørftigt og med hyppige fejl. At få systemets udvikler ind over til denne opgave vil blot fremkalde endnu flere fejl. Og ja: I databasen (som jeg forventer at kunne lave et udtræk af til Excel) er der stregkoder for alle varer og det er der også på de fysiske varer i butikken.
Jeppe Vestergaard:
Krydser i kolonner? Med 20.000 varenumre, som du bagefter skal gennemgå?
Min arbejdskraft i weekenden er gratis, det er programmering og indkøb af hardware jo ikke ;-)

Bortset fra det, lyder det som den rigtige løsning, Jeppe. Vi har to håndscannere af ældre dato, men de er ikke trådløse. Hvad koster den billigst mulige trådløse der kan bruges til opgaven?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Den simpleste (og billigste) løsning her er nok en app oven på en regneark.

Vi arbejder en del med et værktøj der hedder AppSheet, med det kan du 

1. Lave en løsning hvor du kan skanne fra en mobil telefon

2. Få gemt/opdateret data direkte i et regneark, dvs du styrer selv et langt stykke af vejen, hvordan app'en skal virke.

Opsætning af sådan en løsning tager nok 1 - 2 dage afhængigt af hvor "skrap" du er med regneark, og nåhja - så det er væsentligt nemmere end at udvikle en egentlig app

Tag evt et kik selv på www.appsheet.com - du er også velkommen til at thjælper dig gerne Smile

//Morten

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa KlaMus

Jeg skulle lige bevise overfor min kollega at jeg hurtigt kunne lave sådan en løsning på App-Sheet Smile  Så hvis du sender mig din Email Adresse, så har jeg råudkastet til en app, med tilhørende regneark, som du måske vil kunne bruge.

//Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tykt Morten :-)

Når jeg klikker på dit navn kan jeg ikke se at jeg har adgang til at skrive PM'er uden af være Plus-medlem. Jamen så må jeg jo kryptere og skrive her: k*u*r*t@d*a*n*a*c*o*r*d.dk.

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

20.000 varenumre scannet med en mobil, det er virkelig noget der tager tid, til en sådan opgave skal der da bruges en scanner.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Så har jeg sendt et par mails, en med link til regnearket, og et med link/installationsvejledning til Google Sheet

//Morten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)