Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

blog virksomhed og fradrag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg påtænker at købe mig til noget indhold til en blog, hvis eneste indtægt er google adsense.

1) Kan jeg som privatperson fratrække køb af indhold fra (forhåbenlig) fremtidige indtægter fra Google?

- hvis ja, hvor lang tid efter

-Eksempelvis jeg investerer 50.000 og indtægter er mindre end håbet og der går fem seks år før investeringen betaler sig hjem, kan jeg så blive ved med at modregne i de 50.000 så længe indtægterne samlet set ikke overstiger dette?

2) kan jeg blande min normale lønindtægt (som ansat 9-17 job) ind i kalkulen?

-dvs de penge jeg investerer nu trækker jeg fra på min selvangivelse og sparer penge i skat her og nu.. mod naturligvis at jeg betaler fuld skat fra fremtidige Google indtægter

3) hvis jeg opretter cvr nr influerer det på spm 1 og 2?

-hvilken type virksomhed vil i da tilråde

Indholdet planlægger jeg at købe på upwork.com

på forhånd tak

Lars Wexø

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1

ja du kan trække de konkret omkostninger du har ved at ha indtægten fra - og ja fremskrive men når du nu taler om 50.000 kr så skal du jo momsregistre dig så snart det er åbenlyst din omsætning vil overstige 50.000 kr på 12 mdr - men hvis det er som du skriver- at det tager 6 år før du har tjent udgiften hjem så er det jo langt under 50 t

Du kan trække udgiften fra - også året efter - ned til 0 kr - hvis du kan påvise den er taget for at få indtægten vil jeg mene - men vent lige om jeg misser noget her med at fremskrive

2

nej

3

hvis du stifter CVR - f.eks PMV så vil du kunne fratrække underskud som i 2 - forudsat skat ikke mener det er hobbyvirksomhed - for så kan du ikke fratrække underskud - Der er ikke en ren facitliste  men 6 år frem og kun 50.000 lyder ikke som seriøs erhvervsmæssig drift  læs evt om PMV og mere om begrebet hobbyvirksomhed i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

personligt ville jeg da aldrig lave noget der kostede 50 t hvis jeg mente der sandsynligvis ville gå 5-6 år før pengene kom hjem - de som blev lavet kunne være værdiløst til den tid

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)