Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis strategisk økonomitjek

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Jeg arbejder med et koncept, hvor jeg vil bruge min mangeårige CFO erfaring til at tilbyde strategiske økonomitjek til små og mellemstore firmaer.  Derfor søger jeg lige nu en 2-3 virksomheder som har lyst til at få dette økonomitjek GRATIS, så jeg kan se om ideen holder.

Konceptet virker ved at jeg på én, intensiv, dag screener et firmas økonomi, og herefter laver en lille rapport med anbefalinger til de tiltag, firmaet kan tage for at:

1)      Forbedre indtjening og likviditet
2)      Forbedre interne arbejdsgange
3)      Forbedre gennemsigtighed af økonomien
4)      Adressere andre ting jeg finder i gennemgangen 

Selve dagen er tænkt at forløbe sådan her:
1)      Start interview med den økonomiansvarlige/ejeren om firmaet, markedet, arbejdsgange, regnskabs- og økonomistyringsopsætning.
2)      Review af balance, resultatopgørelse, likviditet enten direkte i økonomisystem eller ved hjælp fra en som har adgang, så vi kan grave dybere hvor der er problemstillinger.
3)      Rapport skrives.
4)      Dagen slutter med afrapportering til ejer/opgavestiller, hvor jeg beskriver de styrkepositioner, største muligheder for forbedringer og største risici/problemer jeg ser, samt konkrete forslag til hvad der kan gøres.

Økonomitjekket ser på firmaet holistisk og kan også indrage ikke-økonomiske områder, alt efter hvad jeg finder. Tjekket skal give lederen/ejeren af den mindre virksomhed ideer til de få, vigtigste, prioriterede, tiltag han kan gøre for at flytte noget. Analysen er baseret på hvad der kan nås på en dag og gør det ikke ud for at være en komplet gennemgang af virksomheden.

Om mig: Karriere på CFO/økonomidirektør niveau i mange år i globale multinationale selskaber, såvel som i små virksomheder inklusiv egne start-ups. Cand. Polit og MBA. Brænder for iværksætteri.

Der er selvfølgelig fuld fortrolighed, og dette bekræftes før starten med underskrift af en non-disclosure aftale.

Send mig et PM ved interesse. Inkluder information om firmaet (størrelse, ejerform evt. områder som der ønskes fokus på mv.) 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)