Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan integrationen egentlig mellem ERP og webshop (XENA og Shoporama)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Karlslunde
Tilmeldt 11. Nov 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folks.

På xena.dk kan man læse om ERP-systemets fortræffeligheder og om, at det skam kan integrere med Wannafind og Shoporama. Ja, men hvor meget? På Shoporamas hjemmeside står der ingenting om integration med Xena, men nævner tilgæld e-conomics.

Jeg (eller retter hustruen) vil starte en webshop med brugskunst i den dyrere ende, og spørger mig, hvad man satse sine penge på af ERP og e-handelsløsning / webshop. Wannafind, Shoppify og Shoporama lyder lovende som webshop, mens e-conomics og Xena som ERP tiltaler mig, men når jeg forsøger at finde ud af, hvor meget der ligger bag ordene om integration, så er præsentationen meget tynd. De siger bare, at det er integreret.

Så lad mig præcisere, hvordan jeg opfatter integration med nogle spørgsmål:

- Bliver en vare oprettet i Xena synlig på webshoppen automatisk eller skal varen også oprettes der med samme varenummer før integrationen virker?

- Læser webshoppen beholdningstallet af en vare ud af Xena og lader det være afgørende for at melde kunden på shoppen, om varen er på lager? Eller skal beholdningen indskrives i webshoppen også, når der foretages indkøb før den ved noget om det?

- Når kunden tjekker ud vil en salgsordre da automatisk blive dannet i Xena med kundens navn og adresse, faktureret og udlignet imod den betaling, som kunden foretog med sit betalingskort? Eller kan procedure følges, hvor jeg først opdaterer salget til faktureret, når jeg rent faktisk har pakket og sendt bestillingen?

- Kan momsopsætningen på vare i forhold til leveringsland opsættes i Xena, så webshoppen også følger disse regler på check-out, eller skal den slags opsætninger dubleres på webshoppen?

- Eller er "integreringen" i virkeligheden udveksling af filer, man selv skal eksportere og importere imellem de 2 systemer? Forhåbentlig er det et rungenede "nej", da Xena har et API, men de håndtag det stiller til rådighed, skal webshoppen være kodet til gøre brug af før der sker noget. Det samme den modsatte vej rundt.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Jeg tror du skal have fat i leverandøren af systemet. Du skal være heldig, hvis der er en Amino, der har kendskab til begge systemer på integrationsniveau. :-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)