Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven Erhvervshemmeligheder § 19 + Start af ny virksomehd

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Dec 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg har et spørgmsål omkring loven Markedsføringsloven Erhvervshemmeligheder § 19.

Jeg er ansat i et webbearu, men jeg vil rigtig gerne starte min egen virksomhed hvor jeg arbejder med præcis det samme, inden for samme marked.
Desværre har jeg skrevet under på markedsføringsloven 19 hvor man godkender at man ikke vil lave noget konkurrende inden for 3 år.

Til den lov har jeg 4 spørgsmål:
1. Har jeg lov til at oprette min egen konkurrende virksomhed, eller vil det være forbudt?

2. Hvis jeg bliver ansat af en konkurrende virksomhed, kan jeg så komme i problemer?

3. Hvis jeg giver et gratis wordpress theme væk på nettet som nogen senere hen bruger til et konkurrende virksomhed, kan jeg så komme i problemer fordi jeg har lavet det?

4. Hvis jeg arbejder for en konkurrende virksomhed men mit navn ikke står nogen steder ifht. virksomheden, kan jeg så komme i problemer på nogen måder, eller vil det være umuligt for den tidligere arbejdsgiver at bevise man har noget med den konkurrende virksomhed at gøre? 

Mange tak! :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er en svær situation at stå i - men jeg har fundet lidt til dig: https://www.detfagligehus.dk/faa-hjaelp/loenmodtager/i-arbejde/klausuler/konkurrenceklausul/

Der står bla.:

Funktionærlovens krav til konkurrenceklausuler

Funktionærlovens § 18 gælder for konkurrenceklausuler, der er aftalt den 15. juni 1999 eller senere. Ifølge loven er en konkurrenceklausul kun gyldig, hvis du er særligt betroet.

Du er fx særligt betroet, hvis du kender til prispolitik, kundelister eller andre forretningshemmeligheder. Samt hvis du giver arbejdsgiver lov til at udnytte en opfindelse, du står bag.

Håber det kan hjælpe Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Dec 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, det er bare en smule forvirrende for en noobie som mig, om det så er forståeligt eller ej.
Jeg ved ikke om man kan kalde mig særlig betroet da jeg ikke har nogen høj stilling, tværtimod har jeg en meget lav en.

Det jeg er betroet med er de keywords der er meget værd for dem på Google f.eks. og hvordan de ranker deres side
Vil det sige at jeg ikke rammes, hvis jeg vælger at starte mit eget webbearau? Eller ramme  det mig kun hvis jeg vælger at konkurrer på de keywords som jeg har lært at kende fra dem af 

Tusinde tak David for dit svar, det er meget behjælpeligt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)