Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og CVR nummer til ikke fysiske varer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :



Hej :-) Jeg er guitarist og vil starte en slags virksomhed, hvor jeg sælger undervisningsvideoer over min hjemmeside (Altså hvordan man lærer at spille guitar og sådan).
Det skal ikke være dvd'er, men derimod videoer man kan downloade for en bestemt pris.
Jeg er i tvivl om man skal registrere moms og have CVR nummer, når der ikke er tale om fysiske varer.
Nogen der kan hjælpe med dette?

Venlig hilsen Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt samme regler for al omsætning - fysisk varer eller ydelser - momspligt indtræder ved klar forventning om oms. over 50.000 kr på 12 mdr

se momspligt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Overvej min e-bog eller paperback - Personlig virksomhed som link - som også omfatter mulighed for PMV som er CVR nummer uden moms hvis man vil ha det - eller e-bog/paperback "Jeg vil være SELVSTÆNDIG link" som har både PMV, enkeltmands personlig virksomhed, I/S samt oven i også selskabsformerne IVS og ApS med - 

Begge har det du behøver vide om skat og moms og i linkene ser du indholdsfortegnelse inden du evt skal beslutte dig

god vind med undervisningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)