Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringsværktøj til styring af værdipapirer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ansat i en virksomhed, hvor vi i stigende grad investerer vores formue i værdipapirer (danske og udenlandske aktier, obligationer og investeringsforeninger).

Vores investeringer forvaltes af to banker, og der handles på tværs af 3 af vores selskaber.

Vores investeringsomfang er øget betragteligt den seneste tid, hvilket stiller øget krav til styring og rapportering af vores investeringer.

Vi søger et investeringsværktøj, der som minimum giver mulighed for følgende:

  • Overblik over vores investeringer fordelt på forvalter og selskab
  • Månedlig rapport til ledelsen skal indeholde månedens afkast, afkast år til dato, fordeling af værdipapirer på type og benchmarking
  • Mulighed for at beregne tilgodehavende renter på vores obligationer ved eksempelvis kvartalsafslutning

Generelt søger vi et værktøj der kan hjælpe os med at skabe overblik, og som gør, at vi ikke tager vores forvalteres rapporter for gode varer.

Det er ikke afgørende, om vi selv skal indtaste vores transaktioner eller om de automatisk hentes fra vores forvaltere. Prisen er ligeledes ikke afgørende.

Jeg håber, I har nogle idéer til mulige værktøjer.

Tilmeldt 2. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har nogle forslag? Mange af de værktøjer jeg har kigget på, er begrænset af, at de ikke kan håndtere obligationer.

Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten. Har du evt en email som du kan kontaktes på ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)