Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA. Producent i USA har ikke eksporteret før. Hvordan starte det hele op?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg har fundet det fedeste frysetørrede fødevareprodukt fremstillet i USA.

Planen er nu at jeg skal importere produktet og sælge det via en webshop. Producenten fremstiller produkterne og sælger dem i USA i fysiske butikker og via webshop men de har endnu ikke eksporteret varerne ud af landet. 

Spørgsmålet er nu hvad kan jeg gøre her fra DK for at fremme processen? Dels skal jeg jo have startet relevant virksomhed mv og der er jeg sådan nogenlunde oplyst om hvad der skal ske. Dels skal jeg vel registreres som importør eller hvad? Skal DK SKAT eller andre vide noget om virksomheden jeg skal importere fra? Skal de registreres/ godkendes eller andet?

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte med at tage fat så alle råd og tips er velkomne.

Mange tak ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Start med at sætte dig ind i hvad regler fødevarestyrelsen har for import af fødevare fra 3. lange (lande udenfor EU). ligeledes skal du have godkendte lokaler til opbevaring og salg af fødevare.

Med hensyn til SKAT så vær opmærksom på at produktet kan være pålagt punkafgift. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)