Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dele udgifter til kontor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er tre venner, der pønser på at leje et kontorlokale til os tre (hver vores virksomhed) i et kontorfællesskab. Den ene af os skal være den formelle lejer - men hvordan ordner vi internt det økonomiske på en smart (og bogføringsmæssigt korrekt) måde, når vi skal dele huslejen i tre?

Jeg har ApS+holding, en har en personligt ejet virksomhed og den sidste er p.t. privat, men får på sigt behov for pladsen via en egentlig arbejdsgiver.

- Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Den formelle lejer skal først sikre sig, at det er OK at han videreudlejer dele af kontoret

Dernæst er det supervigtig I har aftale om hvad I gør hvis en vil ud af lejemålet og i tre andre vil blive, og om alt der kunne være fælles og skabe konflikt af nogen art. Det er ikke let det i vil der.

Dernæst er det bare at han betaler og bogfører hele lejen, og så kan han videreudleje ved at sende jer en helt alm faktura på lejen. Hvis vi siger det er 1/3 hver så sender han præcis 1/3 af lejen videre til jer . For ´jer er det så 1/3 som er udgift i regnskabet, og han har 3/3 fulde leje som udgift men 2/3 leje som indtægt så også han har bare 1/3 leje virkeligt og skattemæssigt. 

For dig med ApS med holding ville jeg bare få en leje og til drift og den anden så bare en til den private.

Eneste jeg ikke lige kan overskue her er huslejen til den private - for muligvis er jeres husleje uden moms - og i så fald skal det jo også videreudlejes uden, men der er jeg ikke sten sikker på hvad man gør, når det ikke er egentlig leje men videreudlejning. Det må du lige se om en kommer ind med, jeg har ikke helt tid at overveje - men tror udlejning altid må være med eller uden moms - bare alt der så relaterer sig til udlejningen så også behandles som med eller uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John! Tror vi er ved at lande på en model. Det er heldigvis meget lav husleje (=3000/mdr. i alt) og med en måneds opsigelse, så hvis vi bliver uvenner er det bare at gå hver til sit.

Cookie - John Hannover:

For dig med ApS med holding ville jeg bare få en leje og til drift og den anden så bare en til den private.

Mener du at drift-ApS skal flytte ind i lokalerne og at jeg så har mit holdingselskab på min hjemmeadresse eller?

- Kim

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

hvor i landet er det, for vi mangler et par stykker til et lækker kontor med det hele i Brande ved Herning

Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det er desværre Aarhus midtby vi arbejder i :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)