Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp og rådgivning i tekstil produktion

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
 
Jeg henvender mig med henblik og interesse i at starte en virksomhed op med eget brand inde for tekstil og herremode. Jeg har endnu ikke oprettet firmaet. men har ide og navn, og er nu ude efter uforpligtende tilbud fra mulige producenter i Danmark (er åben for andre tilbud), idet jeg gerne vil ligge stor vægt i bæredygtig design og gerne vil kunne stå inde for produktet og dens kvalitet, samt have et tæt samarbejdsnetværk som kan gøre nye ideer hurtigere realistiske.
 
Mine spørgsmål er:
  - har du/i en hjemmeside hvor det er muligt at nogle af de ting der laves kan ses og studeres?
  - hvad vil minimum stk. være af hver enkle produkt og hvad vil  prisen kunne blive?
  - er det muligt at sende egne skitser og mål på de produkter jeg har i tankerne?
  - syer, printer, trykker og brodere Du/i også på den produceret varer og kan der laves labels i evt. nakke?
 
Jeg er en fyr på 27 år som har arbejdet i tøjbranchen i de sidste 10 år og er uddannet salgsassistent med speciale i konfektion og mode og været med til at drive få virksomheder i Aarhus, og arbejdet meget med virsual merchandise, kundeservice, indkøb, og salg.
 
Jeg har siden ung dreng altid haft drømmen om at starte selvstændig op i branchen selvom at jeg ved at konkurrencen er/kan være hård i disse dage. jeg har været ude af branchen i det sidste års tid da jeg simpelhen er kørt træt i at arbejde for en arbejdgiver, og ikke føler peronlig udvilking i de arbejdsopgaver jeg har beskæftiget mig med på længere sigt.
 
Ideen med min vision er at drive webshop af få produkter som start og derefter få det udvidet igennem netværk. her tænker jeg 5 til 10 styles som jeg sådan set har ide til hvad skal være. tanken er som start overdele i t-shirts korte og lange med tryk/print (grandad tee) og en enkel sweat/hoodie. udtykket skal være rå, men stadig med et stilren og minimalistisk udseende så det er muligt at kombinere sammen med forskellige stilarter i hverdagen og til weekends aktiviteter. mit fokus skal ligge i den bevidste type, der vil have  en påklædning med vægt på små detaljer som skal skabe udtrykket og udseendet for det enkle produkt.    
 
hvis dette kan fange interesse vil jeg med glæde gerne høre fra dig/jer og vil også gerne udbybe min ide hvis du/i har spørgsmål :)
 
 
Med Venlig Hilsen
 
Dion Feldt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillyke du er så ca. nr. 1000 her på Amino som vil lave sig eget tøjbrand -  Sjovt at ingen af jer har undersøgt hvordan markedssituationen er i tekstil branchen, eller har gjort nogle overvejer om hvordan i vil sælge Jeres produkter udover jeres egen lille webshop.

Det lyder til at du er helt grøn mht.  tekstil produktion,  så vil jeg klar anbefale dig at du får noget professionel hjælp. 

Prøv evt. her:

www.pajpattern.com 

www.calbeck.dk 

 

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dion,

Jeg er selv startet som bikini-designer og sælger fra min webshop. Begyndte for godt et år siden uden nogen baggrund indenfor design overhovedet.

Mit råd til dig er at du selv opsøger nogle systuer her i Danmark og sammen med dem udvikler dine styles. Start med nogle prototyper og så få produceret alt efter hvad deres minimum ordrer er.

Jeg startede selv det hele med at google badetøjsproducenter i Europa (gik efter lavere omkostninger end i Danmark da mit markede er medium-pris-klasse). 1 måned efter var jeg i Istanbul og få lavet prototyper til min første kollektion og 2 måneder efter havde jeg et lille parti varer hjemme :)

Kan desværre ikke hjælpe med kontakter i DK mv. men det var bare et råd :)

Mvh 

Tilmeldt 30. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maggi123

beklager lige mit sene svar. jeg har været i gang med at undersøge lidt på den måde du netop nævner du er startet op på, og har da også fået en ide til hvordan jeg kan komme i gang. udfodringen er selvfølgelig pris og minimum af ordrer pr. style og jeg søger derfor også fremad rettet i udlandet nu. men jeg vil sige mange tak for dit råd. alt er en hjælp og din lille fortælling giver kun inspiration :). 

mvh

Dion :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)