Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af særskilt udhus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har oprettet mit eget konsulentfirma (som har adresse på min privat bolig) Bor i en villa, og der er et udhus, som er en selvstændig bygning på matriklen (med egen indgang). Det er indrettet som værksted. Hvis jeg vil udleje den bygning til mig selv, hvordan gør jeg så det? Skal jeg fjerne al værkstøj osv? Tænker jeg kan oprette mit kontor derude. 

Min villa er 124m2 og den bygning er vel omkring 25m2.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg ville tage fat i Skat og ved bindende svar få afklaring.

Det er sådan, at Skat nemlig flere gange har tilsidesat den erhvervsdrivendes angivelse af, at en rum eller lignende i den private bolig er 100 pct. til erhvervsmæssig brug, da den jo stadig kan bruges til privat brug også.

Jo mere, at den er indrettet udelukkende til erhvervs, jo større chancer for at de godtager den som 100 pct. privat, så ja fjern det private værktøj. Men mit gæt er, at det er svært at få den godtaget som 100 pct. erhverv, førend kontoret også anvendes af en ansat eller lignende.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Rikke :-) Må forhøre mig hos Skat.

Hilsen Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

som ejer af huset vil jeg mene det du kan er at tage % del af forbrug (varme/el/vand forudsat de ting bruges og i % per m2 svarer til resten af huset + ejendomsskat præcis på den udbygning forudsat den er med i beregningsgrundlaet -  og det forudsætter at alt privat er fjernet fra rummet så det er rent erhverv

Du har ikke som jeg ser det fordel ved at udleje til dit erhverv - da det giver en indtægt som vil være fuldt skattepligtig for dig som ejer - se under Egen bolig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)