Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import / Eksport udregnings spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Buyr Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst meget rundt omkring og der er 1 ting som jeg ikke kan finde et svar på nogle steder:

Eksempel på udregning af told & moms:

Lad os sige at jeg køber et fjernsyn i Kina til en pris på 1.500 kr,

Jeg skal betale 50 kr. for at få varen sendt hjem til Danmark og toldsatsen for fjernsyn er på 14%.

 

Regnestykke ser derfor således ud:


Tolden udgør 14% af varens værdi og porto dvs. (1.500 kr. + 50 kr)*0,12 = 217 kr.

Momsen udgør 25% af varens værdi + porto + told, dvs. (1500 + 50 + 217)*0,25 = 441,75 kr.
Dertil lægges importgebyret på 160 kr.

 

Jeg vil altså blive opkrævet 868,75 kr fra SKAT og Post Danmark for at få varen til Danmark.

Når fjernsynet ligger hjemme på dit dørtrin har jeg altså betalt:

Pris for varen: 1500,-

Fragt: 50,-

Told: 217,-

Moms: 441.75,-

Importgebyr: 160,-

I alt: 2368.75,-

Men den Told % som bliver trukket altså de 14% er det min indkøbspris (fra 3. landet)de bliver regnet ud fra eller har de en general salgspris/købspris i Danmark de går udfra og ved brug af den udregner de 14% som toldprocenten er?

Håber i kan forstå min opsætning/udregning og ikke mindst mit spørgsmål

Med Venlig Hilsen

Daniel Ørum

Buyr

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Moms skal du selv indberette, du bliver kun oprettet told + evt gebyr. Dette påkræver dog du dit firma er importregistreret.

Der er relativt mange indlæg her på Amino om dette ellers mener John Hannover har en blog der beskriver dette emne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

er det som privat eller firma du vil købe et TV?

Som privat er det korrekt at det er indkøbspris + fragt som udgør toldgrundlaget (ikke dk pris men indkøbspris + fragt + gebyr o.a.) og så kommer der 25% moms på

Som firma er det samme sag, men der - hvis du er momsregistreret og køber til videresalg, skal momsen angives som importmoms - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  og den koster dig ikke penge når du angiver korrekt - til gengæld skal du så lægge dansk moms på ved videresalget - du skal være importregistreret for en sådan import

Pas på kopivarer som ryger retur http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)