Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brainstorme - hvad gør I?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skal lige høre jer hvad I gør når det kommer til brainstorming. Jeg står i en situation hvor jeg virkelig gerne vil starte et eller andet op der interessere mig, men føler bare ikke jeg kan finde frem til det helt rigtige ved bare at tænke lidt. Er det nemmeste simpelthen at tage et stykke papir og skrive ned og lave bobler, som man gjorde i folkeskolen, eller har I en bedre idé? Ønsker at tømme mit hoved for viden og muligheder :-)
Håber der er en venlig sjæl der har stået i samme situation

Mvh.

Nikolaj

Geeked

Fra København
Tilmeldt 25. Dec 14
Indlæg ialt: 75
Fra  Universe of Games Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej navn bror. Smile

Først tillykke med dagen.

Jeg har altid mit telefon på mig, den bruger jeg til at skrive små ideer ned på, når jeg så kommer til en computer, skriver jeg mere af ideen ind et ideer dokument, og når andre skal se dem (folk jeg arbejder sammen med) oprette jeg et åbent Google dokument.

På den måde har jeg godt tid til at skrive ide ned, og jeg kan være hvor der ikke altid er internet, og behøve ikke vise alle mine ideer på en gang.

Hilsen Nikolaj

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Mange tak skal du have. Vigtigst af alt er stavemåden, som også er 100 korrekt kan jeg se Big Smile

Tak for dit input. Det kan jeg bruge fremadrettet. Leder lidt efter noget jeg kan gøre nu og her!

God aften.

Mvh.

Nikolaj

Geeked

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj - og tillykke med fødselsdagen Cake

Der er rigtigt mange måder at lave brainstorm på - både den med boblerne, som er en slags associationsøvelse, men det største udbytte får man, hvis man gør det lidt struktureret.

Jeg ville umiddelbart råde dig til at lave tre brainstorms:

1: Hvad interesserer Nikolaj? Biler (men hvad er det med biler - mekanik, fart, osv?) - mad? (hvad er det med mad (smag, duft osv)?) - film (og, hvad er det med film?). Altså, lav en liste med ting du interesserer dig for - og tilføj underpunkter, der forklarer hvad det er der tænder dig.

Så holder du en pause.

2: Hvad har du mulighed for at lave? Kan du bage en kage, skrue et bord sammen, er du god til at svejse. Skriv en masse ting ned, som du vil kunne (men ikke nødvendigvis er god til).

Så hænger du disse to stykker papir op på væggen, så du kan tilføre nogle ting i løbet af noget tid.

3: Nu skal du til at 'sample' eller sammensætte tingene. Prøv med allemulige skøre kombinationer, som f.eks. 'At svejse en kage' eller 'bage en film'. Du må endelig ikke være kritisk (endnu) - bare sammensæt ordene og hav det sjovt med det.

Så får du en masse bud på hvad du kunne finde på at lave - og med ret stor sandsynlighed noget, som ingen andre har lavet før. Så vælger du noget ud og går igang Smile

Mvh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så stopper I, i prinse-wannabe's!!!

Men tillykke med dagen - og ja det er et super flot navn.

Arbejdsmæssigt finder jeg ofte de kreative løsninger i arbejdstiden som grafisk designer. Men det sted jeg tænker bedst, og får de bedste idéer - det er når jeg går i seng lidt for tidligt og ikke kan sove. Så der ligger en pen og papir - som jeg iøvrigt altid bruger i kreative processer, fremfor at skrive på tablet, mobil eller computer.

Hvis det handler om fremtidig arbejde, så siger mange at man skal enten tænke med hjernen eller hjertet. Her mener jeg at man først skal tænke med hjertet og så kombiner hvad end man finder frem til her, med hjernen.

Good luck - og fortsat god fødselsdag.

Mvh Nikolaj

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager en god lang cykeltur, som er med til at tømme hjernen. Derefter plejer det at komme interessante ting derind igen. :-)

En plantebaseret kost høj på kulhydrater skader heller ikke hjerneaktiviteten.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)