Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tavshedserklæring i USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har fået mulighed for at sætte et design i produktion i USA, men mangler lidt viden omkring hvordan jeg skal gribe aftale processen ad? 

Jeg kunne godt tænke mig at lave en royalty aftale med virksomheden, og kunne godt bruge noget info omkring hvor jeg kan finde en slags standard kontrakt i forhold til at det skal produceres og sælges i USA. 

Ud over det ville jeg gerne have virksomheden til at skrive under på en tavshedsærklæring, men ved ikke hvordan sådan nogle ting foregår, når det handler om USA?

Håber nogle kan hjælpe.

Mvh. Michell  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du bliver nok nødt til at kontakte en advokat med speciale i US lovgivning ellers kan det blive en dyr fornøjelse for dig. 

Du kan prøve at kontakte http://martensen-wright.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem tiden lavet kontrakter og også et par NDA med USA - dog altid med USA advokat inde over - men som jeg husker NDA, så er de meget som dem vi kender i DK - hvis ellers de overhovedet vil underskrive NDA, det afhænger nok af info niveau http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html

selve kontrakterned - royalty osv er alenlange i USA da ALT skal defineres - Står der "egetræ" så er der ofte en diffination - Egetræ - latinsk navn xxxx træ som gror i temporerede egne og mere til

Det er ofte meget lange kontrakt, men du skal jo også spørge dig selv, hvad du kan bruge den til

Ofte vil et USA firma ha retsgydldighed og prøvning til USA ret - og o du nogen sinde har råd, til at køre en sag mod et USA firma for kontrakt brud, det er nok et stort spørgsmål.

Hvis hovedformålet er, at ha en aftale man stoler på begge overholder ud fra tillid, og det KAN også fungere mellem ordentlige mennesker og firmaer, så kan kontrakten være simplere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)