Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt sted at få eu patent

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har Fået lavet et EU patent fornyelig.

Jeg er kommet frem til prisen skulle være ca 5000 euro

Men dem jeg har hørt laver det for 20000kr + moms.

Det kan jeg ikke rigtig få til at hænge sammen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mnøeh, 5.000 € er måske til EU, de 20.000 kr. til advokaten? Hvad med at spørge, dem, du har hørt? I øvrigt lyder det vildt billigt.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er tidligt at lave EU patenter, da ordningen ikke er trådt i kraft endnu.

Søger du prisen på at få udarbejdet en patentansøgning? Det skal du have en patentagent til. Prisen afhænger af hvor teknisk og hvor langt patentansøgningen skal være. Altså timeløn. Derudover skal du nok også bruge dem til, at sende ansøgningen ind til EPO, samt overholde samtlige tidsfrister og kommunikerer med patentmyndighederne. Den her del kan du i teorien også selv lave, hvis du selv kan udarbejde et patent efter alle patentlovens foreskrifter samt kommunikerer med myndighederne. Men tro mig, de penge er givet godt ud.

Udover det kommer de officielle gebyr til EPO, samt årsgebyr osv. De takster kan du google dig til. Men det er en lille del af det. 
Når så engang om ca. 5 år når patentet skal udstedes, skal du i EPO ordningen vælge hvilke lande der skal designeres, altså i hvilke lande dit patent skal gælde. Det koster nok 20-30.000 pr land du vælger, hvis man tager tilpasning osv med.

Det kommende EU patent (enhedspatent) kommer vist til, at koste hvad der svarer til 4-5 nationale patenter ved EPO, så vidt jeg husker og dækker så de 25 lande, eller hvor mange det nu er der har tiltrådt aftalen. Men de første udgifter til patentagenter er stadig uændret. 

Mvh Anders

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Tilmeldt 23. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for det uddybende svar.

jeg troede bare det var i kraft. Men kan se de mangler 5 lande endnu. Så det har nok lange udsigter 

jeg må starte i danmark og tyskland. Og det vil løbe op i omkring 75.000- 90.000? hvis jeg ikke laver noget selv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)