Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg blive sagsøgt eller lignende? (spørgsmål om domæne)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg står og skal oprette en en ny hjemmeside, hvor jeg senere hen vil have den udviddet til flere lande. Det er kun .com som ikke er ledig ved dette domæne, men denne side er endnu ikke klar - de har pt. en "under opbyggelse" besked på hjemmesiden.

Nu er mit spørgsmål så: kan de på nogen måde sagsøge mig med at jeg bruger det samme navn eller bruge det imod mig på nogen måde?

Alle de andre domæner er ledige, og dermed er det kun .com som er taget. Jeg regner med at udvidde med de andre, når tiden er inde til at indtage nye lande.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffii:
Alle de andre domæner er ledige, og dermed er det kun .com som er taget.

Hej

Hvad du skal overveje er om det ikke ville være lidt "surt" at have success med sit internationale firma og så aldrig kunne få det ultimative for dette, et .COM der matcher?

Der er masser af gode .COM's ledige, også optagede, som du sandsynligvis kan få for en god pris. Det er som udgangspunkt kun en engangsinvestering, og derfor er det vigtigt at du gør det korrekt fra starten.

Mvh WebHosting A/S 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffii:

Hej. Jeg står og skal oprette en en ny hjemmeside, hvor jeg senere hen vil have den udviddet til flere lande. Det er kun .com som ikke er ledig ved dette domæne, men denne side er endnu ikke klar - de har pt. en "under opbyggelse" besked på hjemmesiden.

Nu er mit spørgsmål så: kan de på nogen måde sagsøge mig med at jeg bruger det samme navn eller bruge det imod mig på nogen måde?

Det er ikke helt så lige til at svare på, da det blandt andet afhænger af i hvilket land den virksomhed der har siden under opbygning er placeret? Der kan være nogle nationale regler som er forskellig fra dem vi kender i Danmark.

 

I forhold til hvis begge virksomheder ligger placeret i Danmark, så er domænenavnet isoleret ikke nok til en retssag men indgår som en samlet vurdering i forhold til om du i henhold til markedsføringsloven krænker den anden part, hvilket blandt andet vurderes ud fra kriterier om; kan din virksomhed forveksles med modparten, henvender i jer til samme kundesegmenter m.m.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

WebHosting Support:
Der er masser af gode .COM's ledige

... Nu  var det så ikke dét, der blev spurgt om, men mon ikke ".com" er ved at blive devalueret som domæne-endelsEN? Nu er der jo kommet ".wtf", ".democrat" osv. osv. Jeg skulle da efterhånden mene, at man kan være glad nok for ".dk", hvis man vil stå ved, at man er dansk? Herved undgår man jo også at skulle have domæner fra hele verden. (Sagde joergen.kirkegaard@staticdata.com.)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)