Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af oplader

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har ikke egen virksomhed og forventer heller ikke at få det. Men jeg har dog alligevel et spørgsmål som  jeg håber på i kan hjælpe med at svare på.

Vi er en vennegruppe der overvejer at importere en 8-10 'kopi' computer opladere. Kun til eget forbrug, men laver en samlet bestilling for at få dem billigere til DK fra Kina. De passer til en specifik type computer, men vi har gjort meget ud af, at de kun skal være kompatible opladere og der absolut ikke skal være 'mærke' etc. på dem. 

Spørgsmålet lyder så, kan vi komme i problemer ved sådan en bestilling? her tænker vi på to ting. Det første, kan vi komme i klemme ved at der tænkes på videresalg ved sådan en lille mængde? For det andet kan vi komme i klemme med bestilling af kopivarer, når vi specifikt anmoder om at det ikke skal være kopier men bare kompatible opladere.

Mvh Thomas

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Indrøm nu bare, at det er en Apple oplader ;)

De ting jeg umiddelbart ser - og jeg kan sagtens overse noget - er, at I kommer til at punge ud for moms - måske også told, alt efter prisen. 

Hvis I videresælger det, som du jo påstår I vil, skal I jo selvfølgelig også indberette dette til SKAT

Yderligere skal I være opmærksom på, om de kopivarer I sælger, ikke bryder et patent eller andet registreret fis. I sær hvis det er Apple - de er jo ret strikse med sådan noget.

Derudover, så skal I også være sikre på, at de er CE-godkendt. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

thomasjurgensen:
Vi er en vennegruppe der overvejer at importere en 8-10 'kopi' computer opladere. Kun til eget forbrug

Uanset hvad, så vil importen blive betragtet som erhvervsmæssig hvilket vil sige at i skal importør registreres.  Men al sandsynlighed er der tale om kopivare så ja i vil kunne få problemer.  Men det det største problem er det ansvar i påtager som importør af sådan en kopivare uden at kende kvaliteten,  i er ansvarlige hvis produkt føre til personskade eller ildebrand - Det kan blive en meget dyr fornøjelse.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kinesere har ikke samme opfattelse af kopier som du har, så at bede om at det ikke er en kopi har ingen effekt.

Bemærk at der findes et alternativt CE mærke i Kina og det typisk oversættes med Chinese Export, bed om at se certifikatet og ikke blot klistermærket.

Du kan komme i afsindig stor klemme, hvis produktet ikke er korrekt CE mærket, produkt ansvar etc.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)