Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procesrente - regler?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber en kyndig kan rådgive mig lidt om procesrente. Sagen er den at jeg tilbage sidst i 2013 fik en p-afgift fra et privat parkeringsfirma. Jeg bestriddede dagen efter modtagelsen p-afgiften, kravet, da jeg ikke mente jeg havde overtrådt reglerne. Jeg fik en betalingspåmindelse, og bestriddede igen kravet og skrev at "

Såfremt jeres krav fastholdes kan i derfor blot sende det til domsstolafgørelse."
Jeg hørte intet, før nu, næsten 2 år senere. Hvor sagen er sendt til retten. Jeg sidder nu og er ved at lave et svarskrift og bemærker at sagsøger udover bøden kræver procesrente fra 2013 og frem til nu.
Ideen i procesrente er rimelig, og fair synes jeg. Det jeg ikke synes er fair, er at de har trukket sagen i næsten 2 år, og ventet med at sende til domstolsafgørelse, og først sender den afsted nu. Jeg antager det som en metode for at score en højere forretning af pengene, end banken ellers ville have givet dem. Jeg vil derfor hører om der er nogen der ved om:
1) Der findes noget lovgivning om hvornår de må kræve procesrente fra, når sagen er bestridt og jeg selv har opfordret dem til at sende det til domstolen for afgørelse, hvis de ønsker at fastholde kravet.
2) Om der findes noget præcedens for at procesrente ikke må opkræves pga. sagsøger selv har forsinket sagen "unødigt"
Håber nogen kan hjælpe :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der ved noget om dette? :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)