Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Risiko som bestyrelsesmedlem?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er blevet kontaktet af min tidligere arbejdsgiver, som jeg stadig laver freelance arbejde for, om jeg er interesseret i at blive en del af bestyrelsen som medarbejderrepræsentant, da han står og mangler et bestyrelsesmedlem.

Han har tilbudt en freelance kontrakt i denne forbindelse. Jeg vil bare lige være indforstået med, hvilke risiko jeg skal være opmærksomme overfor?

Jeg har i dag et deltidsjob i en helt anden branche, men jeg vil også lige være sikker på at der ikke er noget her.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det lyder godt nok noget useriøst /mistænkeligt , en medarbejderrepræsentant skal vælges blandt fastansatte medarbejdere. 

   https://www.lederne.dk/faa-hjaelp-og-svar/ansaettelsesvilkaar/tillidshverv/medarbejdervalgt-bestyrelsesmedlem

ja helt klart - men du kan godt være alm bestyrelsesmedlem - men ikke medarbejder rep hvis du ikke er ansat lønmodtager. Dit ansvar er som alle andre bestyrelsesmedlemmers - så du skal være fornuftigt betalt - og ofte vil man ha en ansvarsforsikring for bestyrelsen i selskabet - som jo ikke dækker snyd - men kan dække ved en række "ikke opdaget/sov lidt i timen" situationer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)