Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Fra  Gladmor.dk Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg er i gang med alt forarbejdet til åbning af en webshop med salg af tøj og lækre ting til den gravide samt ting til baby.

Jeg er dog i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal vælge. Der vil kun være mig som stifter af selskabet. Jeg vil have mit faste arbejde ved siden af til en start, så løn er ikke et must men håber da der kommer et overskud i forretningen, så jeg evt kan sige mit job op og "leve min drøm".

Jeg har kigget på enkeltmandsvirksomheden, men jeg synes det lyder risikabelt med en personlig hæftelse?

Hvad ville i anbefale og er der noget jeg skal være specielt opmærksom på?

Jeg kan ligge en startkapital på ca 50.000 kr, som jeg tænker skal bruges til indkøb af lager og hjemmeside.

Ser frem til at høre jeres vise ord :D

Rigtig god aften.

Venlig Hilsen Tine

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 15
Indlæg ialt: 79
Fra  TEXTA Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine!

Valg af virksomhedsform er som du skriver, meget afhængigt af hvorvidt du er villig til at løbe en risiko for personlig hæftede, som er tilfældet ved personlig virksomhed og I/S. Valget vil ofte tages ud fra en risikobetragtning. Hvor mange aktiver skal jeg ud og købe, hvor meget gæld har jeg brug for at optage og hvad er sandsynligheden for at jeg kan håndtere denne gæld. Derudover kan en række andre faktorer spille ind, fx regnskabsmæssige og revision for ApS.

Smid en besked på peterkraghlauritsen@gmail.com, så vil jeg gerne forsøge at hjælpe dig! :-)

Rød tråd og relationer igennem content marketing. Find os på https://texta.dk.

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Fra  Gladmor.dk Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak! :) Det er rigtig pænt af dig.

Jeg har sendt dig en mail :)

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine.

Da du ligger inde med de kr. 50000,- der skal til for at starte i ApS form skal du vælge dette. Især da du skriver du i dag er lønmodtager, vil det forsimple din private økonomi.
Såfremt du bære dig forsigtigt ad og i første omgang driver din Shop så enkelt som muligt bliver de administrative forhold og omkostningerne herved ikke væsentligt forskellige fra at drive virksomheden som enkeltmandsvirksomhed.
Når jeg skriver forsigtigt betyder det at du ikke skal lade dig lokke af alverdens fantastiske tilbud om reklameindsatser m.m. fra diverse udefra kommende, de vil i løbet af kort tid kunne tømme dine likvider midler, der jo gerne skulle sikre at du kan købe ind.
Samlet set er der en del andre forhold ud over ovenstående der bør overvejes, men måske lettere at tage over en snak såfremt du er interesseret. Du kan kontakte mig på 29924519.

Mvh.

Bertil V. Thomsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 15
Indlæg ialt: 79
Fra  TEXTA Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine!

Har ikke modtaget nogen mail. Hvis du vil kan du sende din mailadresse i en privatbesked og så kan jeg kontakte dig :-)

Mvh Peter

Rød tråd og relationer igennem content marketing. Find os på https://texta.dk.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tine Kaufmann:
Jeg har kigget på enkeltmandsvirksomheden, men jeg synes det lyder risikabelt med en personlig hæftelse?

Hvis du skal låne penge i banken er du ikke bedre stillet med et selskab da banken alligevel vil kræve at du stiller sikkerhed af en eller anden form.

Fordelen ved en enkeltmandsvirksomhed er at du kan trække underskud fra i din personlige indkomst. En webshop vil sikkert give underskud det første år, og da du har arbejde ved siden af kan det være en fordel. Du kan altid senere omdanne firmaet til selskabsform.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Fra  Gladmor.dk Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

Jeg har nok ikke været helt klar i min udmelding, men jeg har ikke sparet 50.000 kr op, som jeg har stående til min webshop.

Jeg har 40.000 kr. fra banken og 10.000 kr. på en opsparing, gør det nogen forskel? :)

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Fra  Gladmor.dk Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:

Tine Kaufmann:
Jeg har kigget på enkeltmandsvirksomheden, men jeg synes det lyder risikabelt med en personlig hæftelse?

Fordelen ved en enkeltmandsvirksomhed er at du kan trække underskud fra i din personlige indkomst. En webshop vil sikkert give underskud det første år, og da du har arbejde ved siden af kan det være en fordel. Du kan altid senere omdanne firmaet til selskabsform.

Vil det sige, at ved et underskud i en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg få fradrag for det i min private økonomi? Eller forstår jeg det forkert? :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tine Kaufmann:
Vil det sige, at ved et underskud i en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg få fradrag for det i min private økonomi? Eller forstår jeg det forkert? :)

Det er korrekt, ligesom et overskud bliver beskattet som personlig indkomst.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tine Kaufmann:

PashminaWear:

Tine Kaufmann:
Jeg har kigget på enkeltmandsvirksomheden, men jeg synes det lyder risikabelt med en personlig hæftelse?

Fordelen ved en enkeltmandsvirksomhed er at du kan trække underskud fra i din personlige indkomst. En webshop vil sikkert give underskud det første år, og da du har arbejde ved siden af kan det være en fordel. Du kan altid senere omdanne firmaet til selskabsform.

Vil det sige, at ved et underskud i en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg få fradrag for det i min private økonomi? Eller forstår jeg det forkert? :)

korrekt- forudsat skat ikke skulle bedømme, at virksomheden IKKE er drevet erhvervsmæssigt seriøst med overskud for øje. I så fald kan man miste ret til underskudsfradrag - og det er det som kaldes "hobbyvirksomhed" Ellers JA der er fradrag for underskud i anden personlig virksomhed - Efter et par år af den slags vil skat ofte lave det her check af hobby, og der kan man miste det - men ellers er det helt normalt, at man kan ha underskud i en opstart

Den med "alt senere omdanne til selskabsform" skal du regne med koster penge, hvis det er omdanne - men du kan starte helt på nyt som selskab hvis du vil. Er det dit CVR du vil omdanne, vil det koste i str orden 10.000 kr til tvungen revisorerklæring

Læs forskelle lidt samlet - fordele/ulemper på personlig virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

og overvej men bog - e-bog eller paperback "Jeg vil være SELVSTÆNDIG" som link". Den gennemgår dette og meget mere og dækker dig både som virksomhed og/eller selskab. Let læst og siden som opslagsværk. Du kan se indholdsfortegnelse i linket til overvejelse inden evt køb.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)