Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af elev efter prøvetiden

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har brug for et råd:

Hvordan forholder jeg mig i følgende sag:

Har en ansat som er ansat den 1/4-2015 i voksnelærer med tilskud fra kommunen i 3 år.

Hun var på skole første gang for 14 dage siden, (skulle være der i 14 dage) men klarede kun 2 dage inden hun den 3 dag blev hjemme fordi det var for svært for hende.

I stedetfor at ophæve uddannelsesaftalen fordi hun ikke opfylder kravene, fik jeg så lavet en aftale med skolen om at hun kunne prøve igen om 3 uger på et lavere niveau.

 

Hun har så været på arbejde i 3 dage, hvorefter hun melder sig syg og siger det er fordi hun ikke kan klarer hele denne situation. Jeg tror ikke på at hun kan klarer skolen, når hun allerede nu er så påvirket af det hele.

 

Så jeg har talt med skolen om at vi vil ophæve uddannelses aftalen.

De sagde så at det var bedst hvis vi kunne lave en gensidig opsigelse af aftalen, fordi hun ikke opfylder kravene når hun ikke kan klarer skolen.

Det ønsker hun så ikke og vil lade det gå videre til fagforeningen.

 

Mit spørgsmål er kan jeg fyrer hende for ikke at opfylde skolen ? Hvordan er vi stillet nu hun har sygemeldt sig ? Håber på hurtigt svar så jeg kan opsige hende inden den første hvis det er muligt, hvorlang opsigelses frist har hun når hun kun har været ansat siden den 1/4-2015 ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)