Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barselspenge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er der nogen af jer som har styr på barselspenge?

Jeg har en medarbejder, som er gravid. Hun ønsker at gå på barsel et måned før termin.

Hun opsiger efter at gå på barsel, da hun vil være hjemmegående efterfølgende. Hun har ingen a-kasse, men hendes mand forsøger hende efter barsel.

Mit spørgsmål går så ud på, om hvem der skal betale for hendes barselsdagpenge. Hvis hun ikke sagde op, så skulle jeg vel betale barselsdagengene og få refusion fra kommunen. Men I og med at hun ikke regner med at starte hos mig og opsiger, skal hun så henvende sis til kommunen?

På forhånd tak.

Mvh Panda

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender umiddelbart ikke reglerne, men kan du få hende til at skriftligt sige at hun siger op efter barsel perioden?

Du vil få refusion - jeg har selv en på barsel lige nu, men du får jo kun refusion op til højeste dagpenge så vidt jeg husker - men hun kan så vælge at være på barsel et helt år as far as I remember. I vores tilfælde er det altså en udgift.

Tænkt Eksempel: 

Medarbejder får 45.000 DKK i md
Dagpenge er 4.135 per uge = 17918 DKK per md
Det du så skal hive ud af regnskabet og betale for din medarbejder kan passe sin baby er jo en del : 27.081 DKK

Eller også har jeg totalt misforstået det - har jeg det?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man fortsætter med at udbetale den samme løn til medarbejderen er det ihvertfald ikke for os udgiftsneutral :P

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Men ved at hun selv opsiger og i forvejen oplyser, at hun ikke vil fortsætte hos os, så kan hun vel henvende sig til kommunen eller er der nogen der kender til disse regler? Ellers må jeg hellere kontakte kommunen, inden vi laver nogen fejl

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)