Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicate content problem

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil høre om der er nogen som har et rigtig godt råd. Jeg har dublicate content på min side pga. jeg har sat min websop til at vise en menu via tags. Det betyder så at webshoppen selv opretter en side ved at kopier en tekst, og viser de produkter, som er relevante for de forskellige tags.

Nu er jeg så i tvivl, for jeg er i gang med at redirecte alle siderne, så der ikke bliver linket til dem fra google. Mit spørgsmål er: Skal jeg redirecte til siden, hvor teksten bliver kopieret fra, eller skal jeg redirecte til den side, som url´en passer bedst til? Url´en er også en adresse, som webshoppen "selv" har lavet til siden med dublicate content, hvor der indgår relevante søgeord.

Lige for at give et eksempel:

billigttøj.dk/t-shirts/drenge-t-shirts

Eksemplet er at webshoppen har lavet dublicate content fra siden med "t-shirts" men jeg tror google mener at url´en er mere relevant pga. de sidste ord "drenge-t-shirts". Ved ikke om jeg lige svarede på mit eget spørgsmål der.

Når jeg søger efter siden, så er den helt forsvundet nu, og det betyder at google finder den mest "relevante" side frem, hvilket er en side, som bare har samme søgeord i url´en.

Håber på hurtig hjælp.

Mvh. Kim

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit råd vil være at begrænse mængden af kategorier/tags. Hvis du har T-shirts og herunder pige-t-shirts og drenge-t-shirts, er det OK, men hvis T-shirts og drenge-t-shirts er nøjagtig det samme, så går den ikke.

Det er ikke en god langsigtet SEO-strategi at proppe sin side tags uden tilstrækkeligt indhold, blot i håb om, at man rammer noget rigtigt hos google.

Udover det, kan jeg ikke tilgå din side. Den melder DNS-fejl.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fjernet alle tags menuer, og i stedet for lavet en fast menu med "rigtige" links istedet. Grunden til at jeg lavede tags menuen var pga en nemmere navigation for kunderne og egentlig ikke for googles skyld, men det gav så dublicate content istedet.

Nu er jeg ikke 100 % inde i det endnu, så jeg vil høre hvad du mener med DNS fejl?

Tak for dit svar.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok fordi jeg troede, at din hjemmeside var billigttøj.dk :-)

Men det er jo max100kr.dk - den fungerer fint.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)