Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stripe problemer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har tilføjet Stripe som betalingform på min Woocommerce shop, og jeg har 25 % RABAT i denne uge, så nu står der en del penge derinde.

Mit problem er så at for at kunne få pengene overført til min konto, så skal jeg verificere min konto med kørekort, pas, eller personlig id.

Problemet er at jeg sidder i kørestol og ikke har kørekort, mit pas er udløbet og væk. Og ved ikke hvad personal id med billeder består af i Danmark

Hvad gør jeg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på de tager Sygesikringskort som ID men uden en personlig ID sidder du fast - grundet hvidvask lov, kan de ikke bare køre forbi det. Hvordan fik du overhovedet bankkonto tilknyttet dit CVR uden personlig ID?  Der må banken jo ha haft klarhed over din ID - Mon de kan hjælpe her?

Måske kan du bruge dit CVR registreringsbevis, men jeg tror det faktisk ikke. Måske kan du ringe til politiets pasafdeling og høre dem, hvordan man identificerer sig som person uden kørekort og pas, nu hvor ID kort jo mig bekendt ikke findes, men måske kan der udstedes ID kort ved behov stadigt. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

:-)  Min kæphest.

Der er ikke, og kan ikke stilles krav i Danmark, om at man som dansk statsborger, skal kunne fremvise billedlegitimation.

Den danske stat udsteder sundhedskortet som gyldig legitimation.

Og der er ikke krav om at folk har hverken pas eller kørekort.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Der er ikke, og kan ikke stilles krav i Danmark, om at man som dansk statsborger, skal kunne fremvise billedlegitimation.
stripe er jo ikke dansk (mener USA) og kan naturligvis stille lige det krav de vil til dokumentation - men om billede overhovedet siger dem spor? - Nej for de ser jo ikke manden, så de skal som bare ha officielt ID - og som jeg skrev - kan man jo prøve med sygesikring - men om det går i stripe systemet ved jeg ikke

Hvis Stripe godkender noget uden billede, så hedder hvidvaskregler - som sikkert er ret ens for dem også - at de ud over legitimation beder om første transaktion sker via pengeinstitut - hvorved de jo sikrer sig, at pengeinstituttet også må formedes at ha sikret legitimationen Stick out tongue

Danske banker kan ofte godkende dansk sundhedskort (med CPR-nr.), dåbs- eller navneattest (med CPR- nr.), vielsesattest, årsopgørelse fra skattemyndighederne  (Stripe problem er nok at de ikke kan dansk og kun lige kender kørekort/pas). 

Lovgivningen anbefaler også bankerne at bede om billedlegitimation ved personligt fremmøde, men det er ikke et krav http://www.finansraadet.dk/Servicemenu/Documents/65-2013%20Husk_legitimation%20web.pdf fra finansrådet forklarer mere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel ikke andet for end du må en tur forbi borgerservice og få lavet et nyt pas.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)