Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af import til videresalg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Jeg er lige begyndt på mit andet sabbatår efter gymnasiet, og har i det første år haft både et deltids og et fuldtidsjobs. Lige nu har jeg stadig et fuldtidsjob som sælger, men kunne godt tænke mig at tjene nogle penge ved siden af. Jeg har længe haft en drøm og en idé om at starte noget selv, så jeg har læst en masse blogposts og lignende for at lære så meget som muligt før jeg gik igang.

 

Nu er jeg så nået til et stadig hvor jeg har lidt kapital som jeg godt kunne tænke mig at få til at yngle gennem noget jeg selv starter. Min idé er i første omgang at importerer nogle varer fra f.eks. Kina og videresælge dem her i Danmark og forhåbentligt tjene en smule på det.

 

Det jeg i første omgang godt kunne tænke mig at vide er, om jeg som privatperson kan importerer og sælge varer på f.eks. DBA. Jeg har læst om nogle amerikanere der sælger produkter de har købt i Kina på sider som eBay og Amazon, men er i tvivl om det samme ville være muligt i et land som Danmark, og om der så er nogen herinde der har erfaring med den slags og har nogle tips og tricks eller et sted at starte. På sigt vil jeg godt have min egen webshop og dermed min egen salgskanal, og til den tid skal jeg jo registeres som virksomhed, men som start kunne jeg godt tænke mig bare at prøve kræfter med det ved siden af mit almindeligt arbejde, og derfor starte som privatperson. Så er der nogle salgskanaler her i Danmark hvor det er muligt at sælge produkter som man har importeret?

 

Produktet eller produkterne jeg vil sælge har jeg endnu ikke bestemt mig for, men det kunne f.eks. være LED-pærer, XBOX controllere, bestik eller noget lignende. Jeg skal selvfølgelig undersøge markedet, men før jeg giver mig i kast med det kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer og om  I eventuelt kender nogle gode salgskanaler man kan bruge her i Danmark. Og selvfølgelig hvis der er nogen der kender til nogle gode produkter og grossister ville jeg da ikke sige nej til et godt råd eller to!

 

Håber I kan hjælpe mig videre.

 

Mvh. Andreas Voss

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - for at købe varer til videresalg fra uden for EU skal du være importregistreret fra første krone http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

dermed skal du ha CVR - og fra forventet 50.000 kr også momsregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html som så også gør, at du ikke har moms at betale ved import - men skal lægge moms på dine salg

Læs ellers generelt om import fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, det er altid dejligt at lære noget nyt, og nu har jeg da lidt læsning til søndagen. I den forbindelse tænkte jeg på, om det så er muligt at lave en enkeltmandsvirksomhed, blive import registeret og købe småt ind i starten uden at det koster kassen. Jeg vil jo godt starte ud med at finde et produkt jeg kan sælge og som jeg synes er sjovt at håndtere.

Så videre til det næste punkt, kan jeg starte som en lille virksomhed og sælge gennem andres salgskanaler, eller ville I anbefale at jeg lavede min egen webshop, selvom produktudvalget i starten kommer til at være MEGET begrænset eftersom jeg kun leder efter 3-5 forskellige produkter at afprøve i starten. Hvis det er muligt at sælge gennem andres kanaler, ville jeg være meget interesseret i at høre om jeres erfaringer med den slags.

Mvh. Andreas Voss

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Voss:
Tak for svaret, det er altid dejligt at lære noget nyt, og nu har jeg da lidt læsning til søndagen. I den forbindelse tænkte jeg på, om det så er muligt at lave en enkeltmandsvirksomhed, blive import registeret og købe småt ind i starten uden at det koster kassen. Jeg vil jo godt starte ud med at finde et produkt jeg kan sælge og som jeg synes er sjovt at håndtere.

Ja du kan godt registrere enkeltmandsvirksomhed udelukkende til importregistrering - og så vente med moms til du venter at ryge over 50.000 kr i omsætning per 12 mdr

Jeg ville nok momsregistrere med det samme, for ikke pludseligt at skulle ha hop i priserne senere - og for at slippe for moms ved import - idet importmoms blot skal angives men ikke koster noget, som registreret

Læs lidt om kopivarer som du har risiko for http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html   og overvej min e-bog om PERSONLIG VIRKSOMHED i link her  Den vil svare på rigtigt meget i letlæst form

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas.

Hvis du er interesseret i at begynde at sælge LED pærer, vil jeg gerne give dig noget sparring i denne branche.

Du er meget velkommen til at sende mig en mail på kontakt@smartstrom.dk

Tilmeldt 16. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

:):):))

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)