Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd og erfaring søges om investoraftaler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Seabeds.dk Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg sidder med en forretningsidé inden for hotelbranchen, der i etablering vil kræve 5,5 mll.kr. (bla. til købe af lokaler).

Den slags penge har jeg (selvfølgeligt, havde jeg nær skrevet,) ikke selv, så en investor er nok den eneste realistiske mulighed for at projektet får gang på jord.

Hvad skal en investor typisk have? Kan der være tale om en låneaftale, hvor jeg er ejer og tilbagebetaler investor en bestemt sats ift. overskuddet? Eller er det investor, der ejer og mig der blot skal arbejde?

Min tvivl omhandler jo dybest set, hvordan projektet realiseres og jeg selv får størst mulig kontrol og udbytte af min idé og indsats. Hvor meget er idé og indsats værd?

Mvh

mads A

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Investorer er ikke så lette at finde til ting på ide niveau, og hotelbranche har ikke jordens bedste ry, det er en vanskelig branche. Det betyder naturligvis ikke, at dit projekt ikke kan være super - Du kan læse lidt her om investorer med lidt gode råd http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/rad-til-investerings-ansgning.html 

og så kan man nok vente, at det vil være en kombination af bank og investorer som kommer på tale, og lidt om det her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/banklan-investor.html 

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Seabeds.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er nået en del videre med projektet nu. Bl.a. er etableringsomkostningerne blevet nedjusteret til 4,6 million. Jeg har kontaktet flere banker, der alle har gjort det klart, at der skal foreligge et stort indskud fra anden side (mig selv eller en insvestor) før de går med.

Budgetter samt forretningsplan ligger klar.

mads a

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)