Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det overhovedet nødvendigt med lagerstyring?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er i skrivende stund ved at få udviklet min hjemmeside til min kommende webshop. Webshoppen bliver sat op i Prestashop.

Mit spørgsmål går på, om det i grunden er nødvendigt med et lagersystem? Jeg har været inde og "snuse" meget lidt til webshoppens backend i Preatshop for at se hvordan man opretter produkter mv. (dog har jeg ikke gjort noget aktivt for ikke at forstyre min programmør, når han ikke er færdig med arbejdet endnu).

Umiddelbart virker det som om, at når jeg opretter et produkt i backenden, så kan jeg indskrive hvor mange af den givne vare, jeg har på lager. Når der så bliver foretaget et køb i webshoppen, trækker Prestashop så ikke blot 1 (eller flere) vare fra det givne lagerantallet. Med andre hvis jeg som udgangspunkt har 10 styk af en vare på lageret, og der bliver solgt 2 styk af denne vare, "afregner " prestashop så ikke automatisk, at der er blevet købt 2 styk og retter til samlet beholdning på 8?

Hvis dette er tilfældet behøver jeg vel egentlig ikke noget lagersystem, hvis den automatisk tilpasser lagerantallet. Har jeg misforstået noget her, eller?

Tak for alle svar.

Bedste hilsner Morten 

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Denne løsning tror jeg, at der er mange, der anvender. Hvis du har et meget begrænset antal produkter, kan dette system sagtens være det rigtige for dig - men hvis du har et større antal varer, vil dette system løbe løbsk(det er kun et spørgsmål om tid).  

Husk at være opmærksom på, at hvis en kunde har bestilt et produkt, kan du ikke annullere ordren på grund af fejl i lagerstyringen :)

Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Martin :)

Jeg kommer til at have ca. 50 forkellige produkter i starten. 

Jeg tror ikke helt jeg forstår, hvad du mener med at jeg ikke kan annullere ordren? Vil det sige, at hvis der står at der er 1 vare tilbage og en kunde foretager et køb, og det viser sig, at der er 0 varer tilbage fysisk på lager, kan jeg ikke annullere den?

Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Har du 10 produkter af hver varer eller er det individuelt?

For hvis det er forskelligt fra varer til varer, så bliver det da lidt svært at holde styr påSkype-SadSmile

På jagt efter en nem og billig webshop? Klik her

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt :)

I værste fald, skal du ud til en konkurrent og købe varen, for at servicere din kunde.

Når kunden har købt en vare, er der "indgået en aftale" mellem dit firma og kunden. Denne kan man ikke bare annullere. Derfor er det vigtigt at have styr på lagerantallet i shoppen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Denne løsning tror jeg, at der er mange, der anvender. Hvis du har et meget begrænset antal produkter, kan dette system sagtens være det rigtige for dig - men hvis du har et større antal varer, vil dette system løbe løbsk(det er kun et spørgsmål om tid).  

Hvorfor løber det løbsk? Det forstår jeg ikke?

Vi anvender samme princip på Customfit.eu, hvor der er et begrænset antal pr solbrille, og vi har da over 5000 varer mere eller mindre konstant.

De eneste fejl vi oplever, og har oplevet, det er fejl ved returneringer, hvor f.eks en model i to farver bliver forvekslet, og returneringen bliver tilføjet til den forkerte farve. Dvs manuelle fejl, som er svære at forebygge...

Så jeg lytter da meget nysgerrig med, da jeg aldrig har haft problemer, og min shop har alligevel kørt siden 2007 med ret mange ordre igennem tiden... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

@Webshops-works: Jeg kommer til at have et forskelligt antal for hver produkt. Dog ikke mange forskellige antal, men dog alligevel en variation i antallet. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

webshop-works:

Har du 10 produkter af hver varer eller er det individuelt?

For hvis det er forskelligt fra varer til varer, så bliver det da lidt svært at holde styr påSkype-SadSmile

Måske er der noget jeg har overset i tråden - men det har da ingen betydning, om man har et forskelligt antal varer på lager, af de produkter man sælger. Det kan din backend sagtens holde styr på.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en lille ting ved lagerstyring at du ved hvad du har på lager. - Det er da meget mere interessant hvad du SKAL have på lager? - Hvad kan du forvente at sælge de næste måneder?

Selve styring af hvad der er på lageret er ved bare en simpel +/- kalkulation.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)