Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør i Udlandet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle som har gode erfaringer med at få en app udviklet i udlandet, feks. Ukraine, Hvidrusland eller Indien?

Synes kun jeg kan læse om negative oplevelser.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål, hvor godt taler du indisk eller russisk?

Hvis du ikke taler et af de 2 sprog, så overvej en dansk programmør eller en hjælper der kan de sprog.

Kan evt. være behjælpelig med en russisk kyndig programmør.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mkongen:

Er der nogle som har gode erfaringer med at få en app udviklet i udlandet, feks. Ukraine, Hvidrusland eller Indien?

Synes kun jeg kan læse om negative oplevelser.

Du kan få timer billigere i udlandet, men hvis du ikke kan kommunikere ordentlig til dem og viseversa er timeprisen jo lidt ligegyldigt, for så ender du alligevel med 3-7 timer for en dansk time pga fejl kommunikation. 

Vi har jævnligt kunder der kommer og som er stukket af fra et kinesisk eller indisk udviklingsfirma - pga det simpelthen tog for langt tid, blev for lav kvalitet og kostede for meget ifht. det vi tilbyder. Vi har endda haft en der forlod os, komme krybende tilbage og indrømmede sin fejl.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bare se på timeprisen, en inder vil typisk give dig et tilbud på opgaven for en løsning han forventer du er tilfreds med. Skal opgaven tilrettes efter de har leveret hvad de forventer i var enige om, så skal du betale per time. Typisk noget der ligner 15-30$ i timen afhængig af firmaet.

Jeg har ikke erfaring med apps men med hjemmesider og inderne jeg bruger er 10 gange bedre end de danskere der har forsøgt at løse opgaver for mig, og prismæssigt sparer jeg typisk 50%-80% på opgaven. Men hvis du vælger at outsource så er DU projektansvarlig hvis ikke du vælger at købe en til at lede projektet.

Du skal fortælle en programmør hvor han finder ting, ellers kommer du til at betale for at han leder på nettet, og det er ikke sikkert du bliver tilkfreds.

Men du skal ikke lede efter en freelancer eller søge laveste pris, så bliver du skuffet. Du skal vælge et firma hvor de har flere strenge at spille på. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har rigtigt gode erfaringer med at benytte udenlandske udviklere på mine projekter.

Men det er også min erfaring er at der er rigtigt mange der "brænder fingrene", og det skyldes ofte:

1. En meget høj fokus på prisen - og det gælder i udlandet som i herhjemme, at du får hvad du betaler for - og dygtige folk der selv kan tage ansvar for du ikke for 10 $ i timen, heller ikke i Indien. Men hvis du er villig til at give en fornuftig pris, så kan du sagtens få rigtigt dygtige programmører til væsentligt lavere priser end du skal give for en dygtig udvikler i Danmark.

2. Manglende opfølgning/projektledelse - man kan ikke blot lave en aftale med en udvikler også vente på den endelige leverance måneder senere. Projekter kræver projektledelse for at blive succesfulde, hvis man tror at man bare kan sende en opgave til en udvikler og så få et fint resultat retur et par måneder senere, så tager man fejl. Det betyder, som Mr A skriver, at du enten selv skal agere projektleder eller du skal finde end der kan hjælpe dig her.

Derudover er der en lng række ting som jeg ligger vægt på når jeg hyrer udenlanske udviklere.

1. De skal kunne kommunikere med mig mundtligt over Skype, på Engelsk

2. De skal være proaktive, have en holdning og kunne komme med forslag og sige nej - jeg kan ikke bruge nikkedukker til noget

3. De skal være fra min tidszone +/- et par timer

4. Det skal være deres primære indtægtskilde, jeg arbejder ikke med studerende eller folk der freelancer lidt om aftenen

5. De skal være dygtige til det de laver

Min erfaring er at det sjældent er noget problem med en højere timepris - det kommer som regel af den selvsikkerhed det giver at have styr på sit fag. Og udvikler til 40 $ er ofte væsentlig 4 gange bedre/hurtigere end udviklere til 10 $ pr rime

//Morten

Tilmeldt 16. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt som om man får hvad man betaler for. så måske man skulle kigge på en dansk leverandør istedet. 

tak for de gode input.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)