Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producenter af plast

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg går med en drøm om at tegne mine egne designs til drikkedunke, kopper, tallerkener m.m af div. køkkenredskaber.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at spørge, om der er nogen herinde der kender producenter af plast, på ind/udland.

Er der nogen derved hvad det koster med værktøjer osv?

Mvh.

Mathias Hansen 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias - og velkommen til Amino Smile

Værktøjer til plaststøbning er netop den absolut dyreste post, når du vil i gang med at producerer dine egne produkter. Derfor er det vigtigt det er noget du tager højde for, når dine produkter skal designes.

Derudover skal du også huske på, at en del produkter skal samles efter de er blevet støbt - det er nok ikke relevant angående en tallerken, men samling er også en udgiftspost og det er ligeledes noget man kan optimere på.

Jeg kan ikke anbefale dig en specifik producent - det kommer også lidt an på hvad du skal have lavet, materialer, oplag, ønsket finish osv. Men jeg ville starte med at designe produkterne, da det så er nemmere for dig at indhente konkrete tilbud.

Du må sige til, hvis du får brug for en industriel designer til at assistere dig og optegne produkterne Smile

Mvh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias, 

Som David skrev i sit indlæg, er værktøjer til sprøjtestøbning af plast emner ret dyre, og kan forstå på dig, at du laver et nyt design og altså ikke kan bruge eksisterende værktøj? 

Ville da klart anbefale at du starter ud med noget 3D printning, for på den måde har du meget mere frie hænder i udviklingsfasen.

Med venlig hilsen
Peter Jensen


Bryllupsplaner.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes danske plastproducenter, som fx Dania Plast men hvordan deres prissætning, produktionskrav osv er, aner jeg ikke.. Tag kontakt til dem og få en snak om hvordan det kunne gøres.

Ellers som det allerede er foreslået, kunne en billig måde at få prototyper på, være at finde én med en 3D-printer og få ham/hende til at lave nogle prøve "tryk".. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej mathias,

du kan evt. kontakte schoeller-plast.dk i regstrup og molytex.dk i glostrup - har været begge steder og de er yderst kompetente i injection molding - dine drikkedunke skal blowmoldes, men ellers passer dine emner perfekt til sprøjtestøbning - selv små emner koster snildt 24.000-48.000 i sprøjteform, så du skal virkelig sigte efter at afsætte mange for at få gode stk. priser.

at 3d printe er en super effektiv måde at se designet billigt og mærke i hånden for senere optimering 

pøj pøj :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)