Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting eller gør det selv

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at få netværket op at køre i en ny opstartet virksomhed. Lige pt. Er vi kun to på kontoret, men der kommer muligvis en tredje snart Smile

Spørgsmålet går på om det kan betale sig bruge ekstern server hosting, eller om man bare skal prøve at klare tingene selv.

Der bliver talt meget om sikkerhed og der er mange, der udbyder forskellige løsninger.

Den simple løsning er https://www.dropbox.com/ eller måske den danske udgave http://rushfiles.com/ . Sidstnævnte skulle have bedre sikkerhed.

Hvad er forskellen på disse og så de mere ”hardcore” hosting services?

F.eks. har softcom en hostingløsning:  http://www.softcom.dk

Umiddelbart er de måske mere rettet mod større virksomheder?

Dbh

Frederik

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Om i skal klare det selv eller lade andre gøre det for jer, kommer meget an på hvad jeres kompetencer og jeres behov er.

Hosting kan være rigtig godt, hvis man vælger en løsning som dækker ens behov, hosted løsning kræver at man så har adgang til internettet HELE tiden eller er man uproduktiv, hvor hvis man har det lokalt er nettet knap så kritisk.

Men hvad er jeres behov?

Jeg ville selv stærkt overveje en Office 365 løsning hvor I får mail/kalender/fil-deling samlet i en samlet løsning, hvor der også er mulighed for at gendanne filer og se versioner på filer.

Men når du ikke rigtig har fortalt hvad jeres behov er er det svært at vejlede nærmere om hvad der er det rigtige for jer.

Du skal være velkommen til at give et kald og så vil jeg gerne give dig lidt rådgivne om hvad der er smartes for jer.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 16. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar J

Ja måske jeg lige skal vende den en ekstra gang med min makker. Tankerne har været, at det er et sats at have alle filer osv. Samlet på vores egne computere eller i clouden. Det vigtigste er nok sikkerheden i at have pålidelig back-up.

Det kunne være rart at have et system fra start af. Vi kommer selvfølgelig til at skulle bruge et kalendersystem også, så måske din løsning med office365 er en god ide. Rimelig god all round løsning til opstart.

Så er der selvfølgelig også prisen. Man kan jo altid udvide senere, hvis vi det bliver nødvendigt!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)