Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Forum - VPS eller ej

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg drømmer om at starte mit eget, der bygger på et forum - meget som Amino.dk, bare med et andet emne og en anden software.

Jeg troede det var meget lige til. DK-Domænet var på plads, softwaren kan let købes (Invision Power Services 4), så det var bare at få fingrene i en skalérbar løsning - det måtte jo være VPS - installere skidtet og så ud over stepperne.

Så let skal det åbenbart ikke være.

Om det er min webhost (asmallorange.com), DK-Hostmaster eller en skøn forening der i sidste ende snubler ved jeg ikke. I hvert fald er der gået nameserver-helvede i den. Hvis nogen er interesseret kommer jeg gerne med detaljer, men jeg tænker at jeg er nødt til at sadle om.

Det fører mig til mit spørgsmål: Hvad gør andre - hvad er smartest i Danmark?

- DK-Hostmasters krav til nameservers kom bag på mig. Jeg er (mere end) villig til at lære sådan ca. alt server-tamtam, men det lyder som om DNS er noget man bør have en aftale med andre om.

- Jeg har ikke særligt mange penge at starte op for (15-25.000 alt i alt, der skal strække til pengene løber den rigtige vej [det indbefatter selvf. ikke mad/husleje etc.]), men det er stadig vigtigt, at jeg kan skalere op. Det ville være ærgerligt at knække, fordi der evt. var for meget interesse ;)

Har I nogle gode råd?

Fra Randers
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg er selv ny startet og har ikke mange kunder endnu, jeg har lejet dedikerede serere via OVH og det kører fint. jeg har lavet en hosting løsning med VPS/Cloud og Shared samt dedikeret hosting. Jeg sidder alene med det og har brug for hænder.

Du kan jo evt. prøve det af og vi kan snakke om hvad du vil have lavet.

admin@2talweb.dk

send mig en email hvis du har interesse ne2web.dk

Er ikke 100 % færdig men det kan vi måske blive i fælles skab :)

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mas

Ja, du skal bestemt ikke begynde at sætte dine egne DNS servere op! Det er normalt en service din host sætter gratis til rådighed, eller noget du køber for et par kr.  hos Amazon eller gratis hos GratisDNS.dk.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Allerød
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 89
Fra  Spam Buster Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en VPS hos https://iodc.dk main server/nameserver(NS1) og har min NS2 hos http://ssdvps.dk

Køre cPanels på NS1 og cPanels DNS only på NS2,

Det er super let at køre din egen nameserver :)

Spam Buster Email hosting med spamfilter der virker!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Poulsen:

Ja, du skal bestemt ikke begynde at sætte dine egne DNS servere op! Det er normalt en service din host sætter gratis til rådighed, eller noget du køber for et par kr.  hos Amazon eller gratis hos GratisDNS.dk.

Hej Martin - tak for svaret.

Måske kan du - eller nogle andre - hjælpe mig lidt på vej, for der er virkelig gået hat og briller i det for mig.

Jeg købte noget småt VPS til at starte op på (jeg troede det var en ufarlig beslutning), intet virkede, jeg brokkede mig lidt til min webhost. Så fik jeg nogle mails fra Hostmaster som jeg svarede bekræftende på, inde på deres selvbetjening.

Så galt er det gået; hos Hostmaster har jeg nu to bruger-ID. Det ene har mit domæne og ns2, det andet har intet domæne men ns1. Jeg ved ikke om jeg er godkendt eller ej og hos min webhost kan jeg ikke skifte nameserver fra der hvor mit domæne hørte til før og der hvor det skal høre til nu.

Jeg er fanget i et internet-limbo og ved ikke hvordan jeg skal bryde ud.

Alt hvad jeg ønsker er en skalérbar server af en slags, hvor jeg kan installere softwaren og komme i gang.

Jer der kender hosting-markedet; hvad er den (eller de) bedste løsning(er) der "manager" det mest bøvlede, men stadig lader mig fedte med serveren?

Og hvis det slet ikke kan lade sig gøre inden for mit budget, hvor meget tror I så vi er oppe at snakke om?

@Michael: Tak for tilbudet, men jeg har brug for noget der er mest muligt etableret. En opstart der hviler på en opstart er alt, alt for risikabelt.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

opret en bruger ved GratisDNS. Opret dine domæner i kontrolpanelt ved GratisDNS.

Log så ind på Dk-hostmaster og sæt dine domæner til at pege på GratisDNS's navneservere.

Så køber du en VPS (VPS er klart en fordel over webhoteller), og fåes til en rimelig pris, fx. http://meebox.net eller http://cloud.dk

(det er begge Meebox, men lidt forskellige produkter)

Så den IP adresse din VPS får, opretter du i GratisDNS som A-record, og du er igang.

Du må gerne maile mig for hjælp.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Bjerg:

opret en ...

[...]

... og du er igang.

Du må gerne maile mig for hjælp.

Det er super pænt af dig - det kan godt være jeg tager imod det tilbud en af dagene.
Tak for info.
Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 60
Fra  www.netglobe.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Du er velkommen til at kontakte os, så finder vi en billig og fornuftig løsning til dig. 

Vi kan kontaktes på info@netglobe.dk så kan vi hjælpe dig med at få styr på det med gratis rådgivning. 

God weekend! 

Netglobe.dk - Kvalitets webhotel med høje oppetider, effektive backup rutiner, lynhurtige svartider og meget mere. 

Fra København V
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at komme i gang med dit forum.

Vi har pt. et meget attraktivt tilbud på en Cloud VPS, som jeg meget gerne vil drøfte videre med dig. Du kan skrive en mail til mig på sg(at)meebox.net eller ringe på 38 41 38 41. :-) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)