Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af lejlighed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, er det muligt at angive sin selvangivelse omkring udlejning af lejlighed. Så det ikke påvirker ens SU?!.

Eller kan man oprette et holding selskab, som kan overtage den?

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvor meget du lejer lejligheden ud for, men du skal over 12.000kr i leje, før det får indflydelse på SU'en, hvis det er ren indtægt.
Derudover er et holding, som navnet antyder et selskab lavet til at holde på ting og må derfor ikke have aktiv drift som sådan, hvorfor du ikke kan have en lejlighed der lejes ud i det, så vidt jeg ved. Så skal du have et drift selskab under holdingselskabet.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem nu ikke at hvis lejligheden ejes af et firma, så er avance ved salg skattepligtigt. hvorimod du selv er skattefri såfrem du har beboet lejligheden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

2 gode svar allerede. Du kan kun få den i et selskab ved at sælge den til et selskab = mulig skat siden som bkonig er inde på + du kan så ikke lige selv komme retur i den (du kan ikke bare selv leje den af selskabet uden skatteeproblem som hovedaktionær)

Dertil kommer, at selskaber (her drift af udlejning) også har omkostninger, det være sig lovpligtig arbejdsskadeforsikring du ikke må komme uden om, uanset løn 1800 kr ca + måske regnskab og hjælp med selvangivelse - erhvervskonto i bank og andet


Eje i VSO er alternativ/kapital men også kompliceret. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)