Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en ivestor... hvordan fungerer det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

jeg er i den position at jeg har startet en selvstændig virksomhed i 2010 hvor jeg sælger via en webshop.

min omsætning sidste år var på 900.000 plus moms og i år ser det ud til den bliver på mindst 1.000.000 million.

jeg har intet gæld!

mit varelager er i salgspriser lidt over 1.200.000 inkl. moms og aner ikke hvordan man gør det op i indkøbspris. det er betalt det hele plus inventar osv....

jeg har i cirka 1½ år fået en løn der hedder 15.000 før skat pr. måned.

der er ingen penge på kontoen da jeg bruger dem jeg har til at udbygge mit varelager. nogen vil sige at det er et helt vildt stort varelager jeg har men det produkt jeg sælger der er det en kæmpe styrke og faktisk også den eneste vej hvis man vil sælge noget...

men der hvor jeg vil hen er....

flere penge på kontoen og vækst!:)

men jeg er helt blank her...!

man ser snak om investorer, låne i banken osv... men hvordan fungerer det?

nu er det specielt en investor jeg tænker på... nu ved hverken i eller jeg hvad det er realistisk at forvent eller gå efter han kommer med... men hvad skal han have for sine penge?

er det bare procenter af firmaet, er det et årligt afkast plus procenter eller hvad er det typisk der bliver aftalt i et sådan scenarie?

min virksomhed tror jeg på og kan jeg se på en enkelt jeg har fulgt lidt med i i udlandet er der enorme vækst muligheder i... både nationalt og internationalt.... ved godt det siger de alle:) men jeg er jo kommet hvor jeg er kommet til nu uden at stifte gæld eller lignende og lever den dag i dag af det... og er sikker på med flere penge i ryggen kan det virkeligt blive stort.... men har aldrig bevæget mig på "fine" gange hvor millionerne flyder og hvordan man lige gør med dem....

så hvad gør jeg?

hvordan gøres noget sådant typisk?

hvem jeg er holder jeg lige hemmeligt da jeg ikke ar lyst til at krænge alt om min virksomhed ud her... men det er dog ikke den store hemmelighed hvem og hvad jeg er...:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

begynderen:
mit varelager er i salgspriser lidt over 1.200.000 inkl. moms og aner ikke hvordan man gør det op i indkøbspris. det er betalt det hele plus inventar osv....
her er noget grueligt galt Stick out tongue Du kan slet ikke lave regnskab hvis du ikke ved hvad de varelager er værd i indkøb uden moms. Så har du jo helt galt regnskab hvor varen er forbrug - og dit lager er jo lige så godt som penge - så noget kan tyde på du KAN ha en meget alvorlig fejl i regnskab og skat

begynderen:
jeg har i cirka 1½ år fået en løn der hedder 15.000 før skat pr. måned.

der er ingen penge på kontoen da jeg bruger dem jeg har til at udbygge mit varelager. nogen vil sige at det er et helt vildt stort varelager jeg har men det produkt jeg sælger der er det en kæmpe styrke og faktisk også den eneste vej hvis man vil sælge noget...

Lyder heller ikke normalt - Du skriver virksomhed (enkeltmands eller lignende) og der får man slet ikke noget der hedder løn før eller efter skat - det er ikke del af drift - og igen taler du om tom konto grundet alt står i varer, men hvis de er 500.000 kr hver - så forbedrer det dit resultat med de 500.000 kr som du så formentlig har opgivet helt galt til skat - en ret alm fejl, og noget af det første en kontrol kaster sig over

Få omg fat i en der kan checke det - en revisor eller bogholdertyupe

Drop investor ind til du har fuld klarhed over det her - Du kan formulere det sjovt, men det ser meget galt ud desværre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

bare rolig... det hele kører over revisor... og alt er tastet ind i e-conomic, indkøb, salg osv.... det tal på 1.2 er fra min hjemmeside som bare ligger de forskellige varer på hjemmesiden sammen... så er helt sikker på der ikke er noget klyt eller juks her:) men nok mere mig der bare forklarer mig lidt kluntet fordi alt noget sådant ikke interesserer mig det store.... da jeg bare kigger på tallene på min konto:)

så er ikke bange for en kontrol.... for der er så vidt jeg ved ikke noget at komme efter....

og ang. løn... så aner jeg ikke hvad man kalder det udover løn når "et" firma betaler mig nogen penge...


er helt sikker på der er en masse tekniske ting jeg siger og skriver forkert... men er samtidig også sikker på at alt kører efter bogen som det skal.

Tilmeldt 8. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

men uanset om mine tal osv. er helt forkerte så er jeg mere interesseret i at høre om hvordan det praktisk (kan) fungere med en investor...

overtager han butikken? stadig mig der har magten, hvordan betaler man ham tilbage osv.... er helt blank på det område her....

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

@ John, enkeltmands virksomhed kan sagtens udbetale løn, det gør jeg og overskud beskattes efter virksomhedsordningen og bliver i selskabet til dårlige tider.

@ Spørger, der er forskellige modeller du kan søge en passiv investor der blot indskyder penge og forventer en procentdel af overskud. du kan også søge en aktiv investor, der bidrager f.eks med økonomisk indsigt, regnskabsforståelse, viden om eksport eller hvordan I nu supplerer hinanden bedst.

Overvej hvad du selv ønsker, og søg en investor der passer dit behov.

Overvej om banken evt. var bedre en passiv investor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
@ John, enkeltmands virksomhed kan sagtens udbetale løn, det gør jeg og overskud beskattes efter virksomhedsordningen og bliver i selskabet til dårlige tider.
hvis du tror trådstarter driver VSO så ja - men det lyder nu ikke sådan i oplæget -

Det første man gør er at være stensikker på ens regnskabstal i alle fald - Er man så det - så lager er korrekt med og alt - så kan man evt læse lidt her om investor råd http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/rad-til-investerings-ansgning.html 

og her om netop hvorfor det er så vigtigt at være 100% skarp og præcis over for investor. Ser denne noget der ser underligt ud i en henvendelse - så dør den 99 ud af 100 gange- så være drøn skarp og præcis i alle fald - ha evt revisor med i udformning af salgs pitch til evt investorer http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/hvorfor-du-skal-vre-prcis-over-for.html 

Umiddelbart bør der kunne være en mulig interesse. Også enig med bkonig at bank kunne være løsning hvis det er penge til vækst alene som søges http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/banklan-investor.html 

Meget læsning sorry - men prøv at skimme i alle fald Stick out tongue 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

lige et tillægs spørgsmål omkring mit lager:)

hvordan gør man lige værdien op på det?

skal det hele sælges i morgen skal jeg være glad hvis jeg får 100.000 for det.... men over en 2-4 år vil jeg kunne få den fulde pris hjem for det....

så hvordan gør man lige værdien op regnskabsmæssigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

du bruger som udgangspunkt helt enkelt indkøbspris og den har din revisor givet også brugt (og har han nedskrevet noget burde du vide det synes jeg) så du kan få værdien ved årsskiftet af ham - ellers har du den fejl jeg omtalte

Et stort lager kan ofte ikke sælges fra dag til dag - men over tid - og som nævnt i min bog FRADRAG kan man læse meget mere om evt nedskrivninger af lager. Udgangspunktet er, at din revisor ved hvad det står til - og i forhold til investor - ja så KAN der være et tab hvis de siger de ikke tror det kan sælges - men brug udgangpunkt - indkøbsværdi

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske en kontorkyndig/regnskabskyndig/administrations kyndig investor ville være vejen du skal gå Smile Udfra det du har skrevet indtil nu tror jeg det vil være en større gevinst for dig end den del af overskuddet der måtte tilgå investor.Det virker ikke som om regnskab har din interesse, så overlad det til investor. Der forhåbentlig også kan bidrage med overvejelser ang. fremtidige investeringer/udvidelser, hvor du så skaber cashflow.

Behold endelig revisoren, således der ikke bliver kiv om regnskab.

Blot mine 10 cents-

Regnskabsmæssigt står dit lager til indkøbspris. Evt. lav en note i opgørelsen at lager er opgjort til indkøbspris.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)