Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenkobling af web shops

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man sammenkoble web shops, således at hvis det bliver købt en ting på en hjemmeside, at så trækker den selv det antal fra i det lager jeg fører på min egen web shop?

Jeg har fået flere henvendelser, hvor den løsning har været vendt. At en forhandler sælger mit produkt, men har den ikke fysisk på lager. Når der så bliver købt noget, så får jeg besked og jeg skal sende direkte til kunden. (...Hedder det dropship??)

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at dette bliver betegnet som dropshipping. Det er også muligt at lave et system til dette på din webshop :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Hyldahl Thomsen:

Kan man sammenkoble web shops, således at hvis det bliver købt en ting på en hjemmeside, at så trækker den selv det antal fra i det lager jeg fører på min egen web shop?

Jeg har fået flere henvendelser, hvor den løsning har været vendt. At en forhandler sælger mit produkt, men har den ikke fysisk på lager. Når der så bliver købt noget, så får jeg besked og jeg skal sende direkte til kunden. (...Hedder det dropship??)

Der er nogle muligheder i den forbindelse og min egen erfaring er at der er to typer leverandører til dropshippere.

Den ene type er leverandører som har det som en sidegeshäft og det er i så lille et omfang i forhold til egen forretning at det ikke nødvendigvis har et større indhug i lagerbeholdningen. Leverandøreren stiller hertil nogle priser og nogle produktbilleder til rådighed som dropshipperen så må arbejde med i et meget manuelt workflow. Ordrer håndteres typisk ved at sætte leverandøren på bestillingsmails som BCC modtager. Simpelt og billigt at komme i gang, men jeg er glad for jeg ikke skal overskue det manuelle arbejde i det.

Den anden type leverandør arbejder mere professionelt med dropshipperne, uafhængigt af forretningens størrelse, som leverer opdaterede produktfeeds via et API og håndterer også ordrer og bestillinger via selvsamme API. Via en API kommunikation kan man let integrere lagerstyring op mod eksisterende løsninger og langt det meste kan automatiseres lige fra det at få ordren ind i dit eget ordresystem til at danne faktura og pakkelabels med dine dropshipperes oplysninger.

Sidstnævnte er dog en væsentlig større startudgift for leverandøreren, men det er en beslutning man skal tage ud fra ens egne behov.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)