Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat fra ApS

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det her er måske et NOOB spørgsmål, men....

Hvordan betaler jeg skat for mit APS selvskab?

Jeg har indberettet årsregnskab for 2014, men på intet tidspunkt har jeg fået at vide, hvor meget jeg skal betale i skat eller hvordan.

Nu er det ved at være sidst på året, og jeg er bange for at komme i klemme. Jeg betaler gerne skat af mit overskud, men jeg vil blive sindssygt irriteret, hvis jeg får en straf for ikke at betale det til tiden, når jeg nu ikke har fået at vide hvor meget/hvordan jeg skal betale.

Mvh

Rasmus

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

faktisk burde du ha et hint om beløbet ud fra regnskab og selvangivelsen du har indsendt men i alle fald - den opkræves via skattekonto i nov 2015 for regnskabsår 2014

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved udarbejdelsen af dit regnskab har du sandsynligvis beregnet selskabsskat og afsat det i regnskabet.

Du har nok ikke betalt noget aconto skat i løbet af 2014 indkomståret (betales i marts og november) så der kommer en årsopgørelse i november i år (2015) på baggrund af indkomståret 2014.

Der er rentetillæg på restskatten så lidt straffet bliver du. Hold øje med din skattekonto - der vil beløbet fremgå.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Jeg har indberettet årsregnskab for 2014, men på intet tidspunkt har jeg fået at vide, hvor meget jeg skal betale i skat eller hvordan.

Da du indberettede selvangivelsen for dit selskab var der helt til sidst en side hvor konsekvensen af din indberetning fremgik, så du burde vide hvor meget du skal af med. Men i forbindelse med du lavede dit regnskab har du vel også lavet en skatteopgørelse, så du er vel ikke helt på bar bund?

Men i forhold til hvornår der skal betales, så forfalder selskabsskatten den 20 november, og til den tid kan du i hvert fald se opkrævningen på din skattekonto

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

det som vi er et par stykker eller tre som antyder er, at du jo skal være sikker på, at dit årsregnskab og selskabselvangivelsen er korrekte - mere hvis du virker helt på bar bund med beløbet - det er jo første skridt - og du kan jo lige dobbeltchecke at du så ved ganske meget om din selskabsskat - men ellers -20/11

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan se dit selskab i dit navn.

Har netop kontrolleret den til det offentlige regnskabsregister. Jeg kan se at du ikke har beregnet skat af årets resultat og dermed er dit regnskab en anelse forkert.

Du har sandsynligvis indberettet en korrekt selvangivelse men det vil måske være en god ide at søge assistance, enten løbende, eller ved årsafslutning en anden gang.

Jeg kan godt hjælpe dig, hvis det er. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Revisoreleven:
Jeg kan godt hjælpe dig, hvis det er

Der er en del mangler i det regnskab - og ville efter min bedste overbevisning blive afvist, hvis det blev udtaget til kontrol. Vil være en gode ide at tage imod eksempelvis revisorelevens tilbud.

En udskrift fra Dinero er altså ikke nok.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er totalt enig - alt for mange tror de nærmest kan printe udskrift fra Dinero. Jeg følger nogen som nu 2 år i træk i ApS IKKE har et eneste tal under status, og hvert år kun angiver - brutto resultat - som har svinget fra f.eks. 66.666 til 777.777  og så under bruttoresultat blot - administrationsomkostninger henholdvis 66.666 og 777.000 - resultat rent 0 hvert år (letter skatteberegningen betragteligt)

Jeg ved godt man kan hæve løn så overskud forsvinder, men de der helt præcise tal som eneste i regnskabet - intet andet - flere år i træk. Før eller siden vågner nogen vel op men til nu går det lystigt Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Før eller siden vågner nogen vel op men til nu går det lystigt

Problemet er at kontrollen er for overfladisk og risikoen for at blive udtaget til kontrol er lille. Problemet opstår først den dag det går skidt og folk begynder at undersøge regnskabet bedre. Eller den dag man skal låne penge og bankrådgiveren kikker nærmere på regnskabet osv


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Problemet er at kontrollen er for overfladisk og risikoen for at blive udtaget til kontrol er lille. Problemet opstår først den dag det går skidt og folk begynder at undersøge regnskabet bedre. Eller den dag man skal låne penge og bankrådgiveren kikker nærmere på regnskabet osv

jeps - og sikkert også personalemæssigt mere end nok at lave, men så kunne lidt automatsystemer som ikke burde være tunge, hjælpe dem. Udfylder man selvangivelse, og ikke skriver noget i felt xxx så kommer man ikke videre - Står der intet i status så - kunne den jo stoppe der også

Skriver man minus tal i moms, så gør systemet opmærksom på, at man har negativ moms og beder en bekræfte det - og det er så svært at hævde fejl - mange små ting i systemer som også i regnskaber burde kunne gi folk vejledning - men ja risiko er ikke stor. Værst er jo, at risiko ikke er stor det enkelte år, men på lidt sigt, kan fælden jo let smække, og så sidder man dybere i mudder, end hvis systemet fangede fejl hurtigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)