Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bankkonto når man har privat gæld

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to der lige har startet et firma op sammen. Der er derfor sat en konto op i em bank som både står i hans og mit navn. Sagen er her at jeg har en gammel gæld til banken som jeg pt ikke betaler af på.

Spørgsmålet er om banken kan, om de vil, gå ind og "tage hvad der er deres" uden at spørge, eller gøre krav på det med firmaet som gidsel? Har de denne ret?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke at de må når kontoen står i 2 navne, for så kunne de potentielt tage penge fra en der ikke skylder dem noget. Det kommer vel an på hvordan kontoen er lavet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

cparty:
Vi er to der lige har startet et firma op sammen. Der er derfor sat en konto op i em bank som både står i hans og mit navn. Sagen er her at jeg har en gammel gæld til banken som jeg pt ikke betaler af på.

Spørgsmålet er om banken kan, om de vil, gå ind og "tage hvad der er deres" uden at spørge, eller gøre krav på det med firmaet som gidsel? Har de denne ret?

Jeg tror ikke jeg forstår hvordan du kan ha konto med to navne hvis I ikke er gift. Tror du ikke den står i den enes navn og den anden har fuldmagt til at se og bruge den? Det tror jeg du skal checke. Er det et I/S i driver, så vil kontoen formentlig være erhvervskonto

Hvis kontoen - helt mod hvad jeg forventer, er personlig og i begge er knyttet til, så tror jeg bestemt banken kan tage hvad der måtte stå på en konto du ejer personligt, til dækning af penge de har til gode. 

Jeg tror du skal retur i sagen og finde ud af:

EJES konto af jer begge med hver jeres CPR tilknyttet 

EJES konto af et selskab (IVS) i har sammen eller I/S i har sammen med det CVR tilknyttet?

EJES konto af den ENE af jer, mens den anden (nok dig) har fuldmagt

så bliver svar lettere - men du er nødt til at være stensikker på det her først

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig. Det er en erhvervskonto. Et I/S

Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Og kontoen ejes af os begge under samme cvr nr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ok - ja så TROR jeg BESTEMT ikke banken uden videre kan tage penge til din private gælde som ligger uden for jeres I/S (opstået inden). Kontoen tilhører et CVR og jeg kan ikke se banken hente penge fra en CVR ejet konto til gæld der intet har med det CVR at gøre med alt jeg ved. Din makker hæfter heller ikke for din personlige gæld fra før I/S / udenfor I/S - men vil til gengæld nok være den, som kreditorer inkl bank vil henvende sig til, ved evt gæld i I/S der ikke kan betales

Vent på andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)