Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sæsonbetonet virksomhed, cvr i bero

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra St. Heddinge
Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Stevns Racehøns Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en ret sæsonbetonet virksomhed med salg af kyllinger, høns og relateret tilbehør og foder. Det har gået super godt fra marts/april måned og sommeren over, men jeg begynder at mærke en nedgang i salg samt hits på min hjemmeside og går og tænker på at lukke ned for i år.

Virksomheden er primært opstartet for at få et nyt indkomstgrundlag (tidligere drevet i det små på hobbyplan), da jeg efter 20 års ansættelse pludselig står uden job. Pga af tunge dagpenge regler er virksomheden drevet som bibeskæftigelse, hvor der er reduceret i dagpengene svarende til tidsforbrug mv i virksomheden. Nu da aktiviteterne er faldende tænker jeg på om det vil være en god ide at sætte cvr nr i bero, så der ikke bruges af den forholdsvis korte periode hvor det er muligt at have bibeskæftigelse samtidig med supplerende dagpenge?

God eller dårlig ide og har det andre utilsigtede konsekvenser??

Hilsen Kirstine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Med alt jeg ved, kan du lukke det - og så få fulde dagpenge, forudsat du har optjent dagpengeret. Ofte er det dog meget vanskeligt at få OK til bibeskæftigelse, hvis det følger direkte efter lukning af fuldt CVR - netop for at man ikke skal bruge dagpenge i stille perioder, men det er kun din A-kasse der kan svare dig

Jeg kan ikke se hvordan det skulle fungere dog, for du vil jo, hvis du lukker, og så vil starte bibeskæftigelse som selvstændig, få helt samme CVR igen i bibeskæftigelsen, så det ville lige så godt kunne forsætte i det CVR hvis A kassen accepterer bibeskæftigelse - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/supplerende-dagpenge-bibeskftigelse.html 

Konsekvens af at lukke vil være at du skal afslutte ved at sælge alle evt. aktiver ud - til dig selv eller andre med moms (inkl. computer eller andet anskaffet) og lave slut regnskab, værre er det ikke - og du før samme CVR ved opstart. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)