Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er 

Jeg står i den situation, at jeg gerne vil starte en virksomhed. Et interessentskab sammen med mine gode kammerat.

Problemet er dog, at jeg kun er 17 år, og derfor skal skrive en ansøgning ind til statsforvaltning. 

Jeg har hørt, at der kan gå flere måneder, inden en sådan ansøgning bliver accepteret. Jeg tjekker derfor op på mulighederne for at komme igang hurtigst muligt, idet jeg bliver 18 år d. 22/12 altså om 3 1/2 måned, og meget gerne vil igang hurtigst muligt.

Jeg har allerede fundet ud af, at min ven ikke kan oprette et enkeltmandsvirksomhed, som jeg så senere bliver ejer af, idet det er to forskellige juridiske enheder.

Mit spørgsmål lyder derfor således:

Vil det være smart, at min far blev skrevet som ejer i mit sted, indtil jeg selv fylder 18, hvor andelen af virksomheden så bliver skrevet i mit navn. Eller er dette alt for besværligt og kompliceret i sidste ende?

Eller ville i derimod, skrive en ansøgning til statsforvaltningen også bare håbe på det bedste, eller bare vente til jeg fylder 18?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

med så kort tid tvivler jeg på statsamt som heller ikke er så vilde med I/S som personlig virksomhed

Om du vil noget, så kan I jo overveje et selskab - ApS eller iVS (lad være med kun at stifte med 1 kr)

Det kan din ven stifte og med det samme sælge 50% af anparterne til dig (ex stifte for 10.000 og sælge halvdel til dig for 5000) Vennen skal så være direktør og du bare ansat indtil du er 18

Det har lidt flere omkostninger så det må I jo veje op - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html med skema om fordele og ulemper

I beslutningen kan også min E-bog SELVSTÆNDIG som link - være nyttig, den har nemlig en masse om begge former med og en masse til de som stifter selskab - I kan se indholdsfortegnelsen i linket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret John

Du må have en god aften :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)