Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af udenlandsk indkomst og dividende/udbytte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er tvunget til at oprette et UK Limited firma, således at HMRC (de engelske skatte-myndigheder) kan sikre, at jeg som selvstændig betaler skat til UK for arbejde udført i UK.

Spørgsmålet er så, hvordan jeg står i forhold til skattebetaling/udligning til Danmark ved dels udbetaling af løn (efter betaling af skat & NI til UK) og udbytte/dividende (efter betaling af skat til UK)?

Skal jeg betale yderligere skat og sundhedsbidrag (NI) af udenlandsk indkomst til Danmark?

Skal jeg betale yderligere skat af dividende/udbytte til Danmark?

Det skal nævnes, at jeg har bopæl i Danmark og betaler skat i Danmark som selvstændig efter VSO ordningen i forhold til et enkelt-mandsfirma, som drives parallelt i Danmark? Indviklet? Det synes jeg!

På forhånd tak for Jeres hjælp,

Peter

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er så, hvordan jeg står i forhold til skattebetaling/udligning til Danmark ved dels udbetaling af løn (efter betaling af skat & NI til UK) og udbytte/dividende (efter betaling af skat til UK)?

---Kan du ikke bare køre lønnen i DK og sørge for at UK-selskabet går i nul-resultat?
Udbytteskatten bliver godtgjort ved årsopgørelse.

Skal jeg betale yderligere skat og sundhedsbidrag (NI) af udenlandsk indkomst til Danmark?

---Kun hvis der er international sambeskatning og selskabsskatten er højere i DK

Skal jeg betale yderligere skat af dividende/udbytte til Danmark?

--- Det tænker jeg ikke. Udbytteskat burde være det eneste. 

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det er desværre ikke muligt at køre lønnen i Danmark, eftersom det netop er hensigten med UK lovgivning at sikre skatteindkomst til UK for udenlandsk arbejdskraft, som udfører arbejde i UK. Lidt ligesom de Polske håndværkere i Danmark :-)

Til gengæld åbner det engelske skattesystem op for andre muligheder.

Jeg opretter et UK Limited Company, hvor min hustru er medindehaver og jeg kan nu under hensyntagen til grænse for indkomstskat udbetale GBP 10,600 per år (2015) i lige store rater over et år til både min hustru og jeg, og jeg skal kun betale ca. GBP 25/måned/person i NI (sundhedsbidrag). Jeg forventer, at jeg her skal betale B-skat af denne indkomst til Danmark i hht. sambeskatningsaftale, men får modregnet sundhedsbidrag i min skattebetaling.

Desuden har jeg gennem det engelske skattesystem mulighed for at udbetale dividende med en lav beskatning op til GBP 31,385 (brutto dividende) per person, i dette tilfælde til både min hustru og jeg. Dette svarer til en nettoudbetaling på GBP 28,606.50 (netto dividende).

Spørgsmålet er så om jeg skal betale skat af denne dividende i Danmark? - og i såfald hvor meget, og er der mulighed for refusion af dividende betalt i UK?

Var jeg ikke skattepligtig til Danmark, så stod jeg selvfølgelig helt anderledes, fordelagtigt i forhold til skattebetaling, men det er en anden snak.

På forhånd tak,

Peter

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du skal betale skat af udbytte fra UK. Udbytteskatten fra UK bliver modregnet i den danske.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)