Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg på røven?!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Britt,

Det tyder ikke på at din arbejdsgiver har ikke styr på sine ansættelsesforhold.

Som jeg læser sagen, så er du almindelig funktionær. Her gælder funktionærloven, såfremt der ikke er en endelig kontrakt. Dog så skal sådan en jo være på plads efter en måned. Og du skal ganske rigtig have en ny ved jobskifte. Om så dette er intern i en virksomhed.

Du skal ikke være bange for bål og brand.

Kontrakten kan IKKE anses at være indgået.

John har dog en pointe i det med hund og kat forholdet, men det er jo i bund og grund et spørgsmål om hvor professionel din arbejdsgiver er.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil for god skyld, hvis jeg var dig, skriftlig påberåbe mig at få ansættelsekontrakten endegyldigt i orden med forhold begge kan acceptere.

Det er ikke en saglig grund for manglende ansættelsesbeviser, at en virksomhed har "travlt" !

Held og lykke

Fra Rødovre
Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Accounda Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke fordi jeg ønsker at få noget ud af det. Jeg vil bare ikke lukke min virksomhed og vil gerne undgå en masse klausuler, bøder og foged fra min arbejdsplads.

Så egentlig skal jeg bare sikre mig at jeg kan lægge min opsigelse uden at få problemer efterfølgende :)

Tak for hjælpen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Britt Poulsen:
Jeg ville enormt gerne gå fuldtid i mit firma, men det er stadig så lille så der er slet ikke indtjening endnu. Det er ren hobby.

Britt så er det jo bare at komme i gang, gode selvstændige bogholdere kan altid finde kunder - så hvad venter du på?  Mit firma mangler faktisk en bogholder, tror mig det er svært at finde en der er god og pålidelig bogholder.

Med hensyn til din situation, vil jeg anbefale at du søger råd hos en advokat med speciale i ansættelsesret, det kan ikke koste meget at få råd og vejledning om hvordan du står i forhold til firma og manglende kontrakt. 

 

Hold og lykke.

Ravn 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Britt Poulsen:
Jeg ville enormt gerne gå fuldtid i mit firma, men det er stadig så lille så der er slet ikke indtjening endnu. Det er ren hobby.

Britt så er det jo bare at komme i gang, gode selvstændige bogholdere kan altid finde kunder - så hvad venter du på?  Mit firma mangler faktisk en bogholder, tror mig det er svært at finde en der er god og pålidelig bogholder.

Med hensyn til din situation, vil jeg anbefale at du søger råd hos en advokat med speciale i ansættelsesret, det kan ikke koste meget at få råd og vejledning om hvordan du står i forhold til firma og manglende kontrakt. 

 

Hold og lykke.

Ravn 


enig - tag ½ time med en advokat - får du fint for 1000 kr og det er det værd - så kan du tage stilling og svare chefen med "upperhand" - Regn med at skulle klare dig for meget lidt i starten OG med en personlig virksomhed - sørg for forsikring der dækker evt fejl i bogføring - ellers kan det blive dyrt. Der er foreninger af bogholdere der har den type til helt fornuftig pris

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ravn:

Britt Poulsen:
Jeg ville enormt gerne gå fuldtid i mit firma, men det er stadig så lille så der er slet ikke indtjening endnu. Det er ren hobby.

Britt så er det jo bare at komme i gang, gode selvstændige bogholdere kan altid finde kunder - så hvad venter du på?  Mit firma mangler faktisk en bogholder, tror mig det er svært at finde en der er god og pålidelig bogholder.

Med hensyn til din situation, vil jeg anbefale at du søger råd hos en advokat med speciale i ansættelsesret, det kan ikke koste meget at få råd og vejledning om hvordan du står i forhold til firma og manglende kontrakt. 

 

Hold og lykke.

Ravn 


enig - tag ½ time med en advokat - efår du fint for 1000 kr og det er det værd - så kan du tage stilling og svare chefen med "upperhand" - Regn med at skulle klare dig for meget lidt i starten OG med en personlig virksomhed - sørg for forsikring der dækker evt fejl i bogføring - ellers kan det blive dyrt. Der er foreninger af bogholdere der har den type til helt fornuftig pris

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
enig - tag ½ time med en advokat - får du fint for 1000 kr og det er det værd -

 

Jeg tvivler nu på at nogen advokat vil gøre det for en ½ times arbejde, men 1 til 1½ time burde kunne gøre det. Prisen ligger typisk på 1.500 - 2.500. DKK pr. time. Selvom det er mange penge, kan det vise sig at være de bedste penge du har givet ud i lang tid ;-)

 

Held & Lykke

Ravn

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)