Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kammerat overvejer at stifte et selskab. Han har dog ikke kapital til at stifte et ApS og vil af private årsager ikke stifte i andre selskabsformer. Jeg vil gerne hjælpe ham i gang og låne ham kapital. Jeg ønsker dog ikke at være medejer af selskabet.

Spørgsmålet er så hvordan jeg får mit udlån tilbagebetalt uden at blive beskattet? Kan/må hans selskab betale direkte til mig?

Håber nogen har en løsning , så jeg kan hjælpe en ny iværksætter i gang. 

Vh.

Niels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 - han kunne overveje IVS faktisk - det kan jo stiftes med kapital på 1 krone - selv om jeg klart fraråder at stifte for så lidt - Så bør I evt læse min Ebog om IVS med stiftelse - fordele ulemper - huskelister - forskel IVS / ApS med meget mere i DETTE LINK 

2 - Du kan låne HAM privat og ikke på andet vis, og så skal han jo privat betale lånet tilbage og det skal han med beskattede midler og du får naturligvis ikke skat af at låne penge - som du har betalt skat af ud, og få dem igen. Selskabet kan ikke tilbagebetale dig på nogen måde. Det kan give din ven løn, som han betaler skat af, og så kan han betale dig tilbage.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)